مدیر بیست و هشتمین دوره تور دوچرخه سواری آذربایجان گفت: جایزه ارزی تور دوچرخه سواری بین المللی ایران (آذربایجان) بالاتر از سطح UCI است.

به گرارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران محمودی افزود : تور دوچرخه سواری ایران (آذربایجان) نمادی از ورزش آذربایجانشرقی و منطقه در سطح ملی جلوگر است و امروزه برگزاری تورهای ورزشی بیش از پیش در ایجاد شور و نشاط و طراوت زندگی در میان ملل مختلف دنیا نقش ایفا کرده و پیام صلح و دوستی و تقویت ارتباطات فرهنگی بین ملت های مختلف خصوصا ورزشکاران شرکت کننده می باشد.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی افزود: بیست و هشتمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی ایران (آذربایجان) با ساختاری جدید و نو و با نگاهی روبه جلو در حال حرکت است و در 3 سال گذشته با تمامی مشکلات اعتباری و مالی توانسته در سطح 2-2 جهان و در سطح کلاس A تورهای اماتوری خود را به جهان نشان دهد.

اکبر محمودی در خصوص جایزه این دوره از رقابتها گفت: پیش از این قرار بود جایزه 65 هزار یورویی به تیمها و نفرات پرداخت شود اما بخاطر کمبود اعتبارات و پس از رایزنی با مسئولین مقرر شد جایزه به 50 هزار یورو کاهش یابد البته همچنان جایزه تور بالاتر از مبلغ جدول جایزه اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری است.

وی افزود: برگزاری مرتب و منظم تور دوچرخه سواری آذربایجان با توجه به سوابق درخشان و پیشینه تاریخی و فرهنگی، جایگاه مناسبی برای معرفی توانمندی های بالقوه این خطه در زمینه های مختلف خواهد بود که جای بسی مباهات و افتخار است.

بیست و هشتمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی ایران (آذربایجان) یکم تا ششم خرداد ماه 92 به مسافت 892 کیلومتر در 6 مرحله از تبریز با شعار پاک پیروز شو آغاز و با طی مسیر شهرهای مراغه، ارومیه، خوی و جلفا و داخل شهر تبریز برگزار خواهد شد.

برای حضور در این رقابت که مهمترین رقابت بین المللی شمال غرب کشور و دوچرخه سواری ایران است بیش از 40 تیم اعلام آمادگی کرده بودند که ستاد برگزاری بررسی های لازم برای حضور تیمهای شرکت کننده ملی و باشگاهی را آغاز کرده است.

بیست و هشتمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی ایران (آذربایجان) در مسیر استانهای آذربایجانغربی و آذربایجانشرقی در 6 مرحله برگزار خواهد شد و در مرحله نخست رکابزنان مسیر 128 کیلومتر تبریز به مراغه را روز چهارشنبه یکم خرداد رکاب خواهند زد.

مرحله دوم در مسیر مراغه به ارومیه میهمان استان آذربایجانغربی خواهند بود و مسیر 194 کیلومتر را رکاب می زنند و در مرحله سوم مسیر ارومیه به خوی را به مسافت 126 کیلومتر طی خواهند کرد.
مرحله چهارم در مسیر خوی به منطقه ازاد تجاری ارس به مسافت 152 کیلومتر، مرحله پنجم در مسیر سنگین 191 کیلومتری و کوهستانی منطقه ازاد تجاری ارس به طرف پیست اسکی سهند تبریز برگزار و مرحله نهایی تور در داخل شهر تبریز بصورت کریتیریوم به مسافت 100 کیلومتر برکزار میشود.

جمال الدین محمود از کشور مالزی ناظر اتحادیه جهانی دوچرخه سواری بر بیست و هشتمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی ایران (آذربایجان) خواهد بود و نورمن شل مردین از انگلستان مشاور فنی تور برای دومین سال متوالی، لودیگ گالاند از فرانسه نماینده شرکت فتوفینیش، مارتین بروین از هلند برای سومین سال متوالی و مجید ناصری از ایران داوران بین المللی و رسمی اتحادیه جهانی دوچرخه سواری در این دوره حضور خواهند داشت./زر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار