ارتقاء کیفیت داروخانه های شبانه روزی و بهبود وضعیت آنها منجر به افزایش رضایتمندی بیماران خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ جمال الدین کبوتری دانشجوی کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی در پژوهش خود به رضایتمندی بیمار اشاره کرد و افزود: رضایتمندی بیمار مفهومی است که امروزه در خدمات بهداشت و درمان و دارو اهمیت ویژه ای دارد دارو به عنوان يكي از مهمترین اجزای تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری های پر کار می رود و چنانچه دارو به نحو عملی و اصولی از نظر نگهداری و توزیع به فروش برسد نه تنها در دستیاری به شاخص های کمی و کیفی سلامت جامعه تاثیر نامطلوب می گذارد بلکه می تواند باعث اختلالات در جامعه و محروم ماندن از درمان شود بنابراین نقش خدمات داروخانه ها به عنوان یکی از ارکان اصلی زنجیره درمان بیمار بسیار مهم است.

وی گفت: در این تحقیق راه کارهای ارتقاء کیفیت خدمات داروخانه های شبانه روزی مورد بررسی قرار گرفت و نتایج نشان داده تفاوت محسوسی بین کیفیت خدمات ارائه شده از سوی داروخانه های شبانه روز بوشهر و ادراكات مراجعین وجود دارد همچنین همبستگی مثبت و قوی بین شاخص های کیفیت ارائه خدمات داروخانه و رضایت مراجعین مشاهده شد که با برنامه ریزی در جهت بهبود وضعیت خدمت دهی داروخانه های شبانه روزی می توان به افزایش رضایت بیماران اقدام کرد.

 گفتنی است: در این تحقیق مهدی هاشمی دانشجوی کارشناس ارشد مدیریت صنعتی و عامر دهقان دانشجوی کارشناس ارشد مدیریت کار آفرینی  دانشگاه تهران  همراهی داشتند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.