به گزارش
خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛
جمال الدین کبوتری دانشجوی کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی در پژوهش خود به
رضایتمندی بیمار اشاره کرد و افزود: رضایتمندی بیمار مفهومی است که امروزه
در خدمات بهداشت و درمان و دارو اهمیت ویژه ای دارد دارو به عنوان يكي از
مهمترین اجزای تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری های پر کار می رود و چنانچه
دارو به نحو عملی و اصولی از نظر نگهداری و توزیع به فروش برسد نه تنها در
دستیاری به شاخص های کمی و کیفی سلامت جامعه تاثیر نامطلوب می گذارد بلکه
می تواند باعث اختلالات در جامعه و محروم ماندن از درمان شود بنابراین نقش
خدمات داروخانه ها به عنوان یکی از ارکان اصلی زنجیره درمان بیمار بسیار
مهم است.
وی گفت: در این تحقیق راه کارهای ارتقاء کیفیت خدمات
داروخانه های شبانه روزی مورد بررسی قرار گرفت و نتایج نشان داده تفاوت
محسوسی بین کیفیت خدمات ارائه شده از سوی داروخانه های شبانه روز بوشهر و
ادراكات مراجعین وجود دارد همچنین همبستگی مثبت و قوی بین شاخص های کیفیت
ارائه خدمات داروخانه و رضایت مراجعین مشاهده شد که با برنامه ریزی در جهت
بهبود وضعیت خدمت دهی داروخانه های شبانه روزی می توان به افزایش رضایت
بیماران اقدام کرد.
گفتنی است: در این تحقیق مهدی هاشمی دانشجوی
کارشناس ارشد مدیریت صنعتی و عامر دهقان دانشجوی کارشناس ارشد مدیریت کار
آفرینی دانشگاه تهران همراهی داشتند./ح