لرستان/

15 درصد از محصولات کشاورزی لرستان ارگانیک هستند

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان گفت: در حال حاضر 15 درصد از محصولات کشاورزی استان ارگانیک هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران مهندس حسین پیرحیاتی، با اشاره به شرایط خاصی که در حال حاضر در رابطه با تولید محصولات کشاورزی وجود دارد، افزود: مخاطراتی که در این زمینه هست تنها مربوط به کشور خودمان نیست و در سایر کشورهای جهان نیز با عوارض آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی بیان کرد: در همین ارتباط طرح ipm به اجرا درآمده تا بر اساس آن در زمینه‌ی مبارزه با آفات و امراض هر سال میزان مشحصی از سموم و آفت‌کش‌های غیر استانداردی که استفاده می‌شود، کاسته شود.

پیرحیاتی به سنتی بودن بخش قابل‌توجهی از کشاورزی لرستان اشاره کرد و افزود: این چالش باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و بر اساس آن برنامه‌ریزی کرده و به سمت تولید محصولات سالم کشاورزی حرکت کنیم.

وی با اعلام این‌که در حال حاضر 15 درصد از محصولات کشاورزی استان ارگانیک هستند، تصریح کرد: این آمار کاملاً مستند است و هیچ شک و شبهه‌ای نمی‌توان به آن وارد کرد.

پیرحیاتی با تأکید بر مشکلاتی که در زمینه‌ی تولید محصولات کشاورزی ارگانیک در استان وجود دارد، تصریح کرد: تنها تولید محصولات ارگانیک کفایت نمی‌کند و ضرورت دارد برای این محصولات هم برند خاص و ویژه‌ای در نظر گرفته شود و هم بازار و قیمت خاصی، تا چرخه‌ی ارگانیک تکمیل شود.

این معاون جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به برنامه‌ی اختصاص 10 هزار هکتار از زمین‌های استان به تولید محصولات ارگانیک افزود: در صورت کامل شدن چرخه‌ی ارگانیک از هر نظر، قادر هستیم محصولات تولید شده را حتی تا 40 درصد بالاتر هم به بازار ارائه کنیم.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: لرستان ، ارگانیک ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.