اصفهان/

فرهنگیان موثرترین قشر در خلق حماسه آفرینی نسل های انقلاب

مدیر كل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: موثرترین قشر در خلق حماسه آفرینی نسل های انقلاب فرهنگیان و معلمان هستند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان 'حسن خالدی فرازنده' در جمع فرهنگیان شهرستان كاشان در محل كانون الزهرا (س) افزود:پیام های نوروزی مقام معظم رهبری، با شعار "نهضت حسینی " آغاز شد که طی یک سیر تکاملی و هدفمند، امسال به سال حماسه رسیده است.

به گفته وی، به استناد پژوهش ها،فرهنگیان و معلمان، مرجع معتبر از منظر ایرانیان هستند و در انتخابات نیز باید نقش حماسه آفرینی خود را به خوبی ایفا کنند.

مدیر كل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت مشاوره در امر آموزش افزود: مشاوران باید با درک درست شرایط، برای اجرای اهداف نظام آموزشی برنامه ریزی کنند.

وی تصریح کرد: شاخص تخصیص مشاور از نسبت یک پانردهم به میزان یک دوازدهم افزایش یافته است که به ازاء هر 12 ساعت باید یک ساعت مشاوره اختصاص پیدا کند.

وی با مهم خواندن آموزش معلولان گفت: در مدارس استثنایی، شاخص مشاور به نسبت یک به چهار اصلاح شده است که به نسبت چهار دانش آموز یک ساعت مشاوره اختصاص پیدا می کند.

مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: به اعتبار تعالیم آسمانی، تعلیم و تربیت در جامعه اسلامی، یک امر مقدس اما با شرایط خاص است که مشورت و مشاوره نیز جایگاه ویژه ای می یابد .

"حسین حنطه ای" افزود: در امر آموزش، مدیران، معاونان و مشاوران در کنار معلمان تاثیر گذار ترین ارکان تعیین سرنوشت دانش آموزان هستند که مشاوران با ارائه راهکار و برنامه های درست، در کیفیت بخشی نظام تعلیم و تربیت نقش برجسته ای را ایفا می کنند.

وی تصریح کرد: میانگین نمرات نهایی دانش آموزان کاشان در سال تحصیلی گذشته از میانگین استان و کشور بالاتر بوده است که ناشی از مشارکت همه ارکان آموزش و پرورش می باشد.

رییس مرکز مشاوره مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: درنتیجه مشارکت فعال و تعامل نزدیک فرهنگیان و مشاوران، طی سال های 85 تا 92 مرکز مشاوره کاشان، رتبه اول استان اصفهان را کسب کرده است .

"حسین عنایتی بیدگلی" افزود: یک صد مشاور در مدارس شهرستان کاشان، به راهنمایی و مشاوره دانش آموزان ارائه خدمت می دهند که دو هزار و 20 رابط مشاوره در مدارس ابتدایی نیز فعالیت می کنند.

به گفته وی، مرکز مشاوره آموزش و پرورش کاشان در دو نوبت صبح و عصر با همکاری 30 نفر از مشاوران در بخش های، اختلالات یادگیری، مددکاری، هدایت تحصیلی، مشاوره خانواده، مشاوره تحصیلی ارائه خدمت می کند.

وی اظهار داشت: اجرای طرح مدارس مروج سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی را از جمله برنامه های مرکز مشاوره آموزش و پرورش کاشان عنوان کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.