معاون کمیته علمی نخستین همایش ملی حاکمیت شرکتی با اعلام ارسال 250 مقاله به همایش گفت: حاکمیت شرکتی یکی از مولفه‌های مهم نظام‌های حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران و بهبود فضای کسب‌وکار کشورها تلقی می‌شودو اجرای آن بستر مناسب را برای حماسه اقتصادی فراهم می کند..

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛علی رحمانی، مدیرعامل اسبق شرکت بورس ضمن بیان مطلب فوق و با اشاره به برگزاری نخستین همایش ملی حاکمیت شرکتی، گفت: به اعتقاد من این همایش می‌تواند علاوه بر کمک به طرح اهمیت موضوع و فرهنگ‌سازی و نحوه پیاده‌سازی آن‌، به فراهم کردن مبانی نظری و علمی و نیز بهره گرفتن از تجربه‌های موفق کشورها و شرکت‌های مختلف منجر شود. بنابراین چه برای حمایت از کار و سرمایه ایرانی و چه برای ایجاد حماسه اقتصادی نیاز است در حوزه حاکمیت شرکتی در ایران گام‌های بزرگی برداشته شود.
 
رحمانی با تاکید بر اهمیت حاکمیت شرکتی از منظر جهانی، گفت: طبق تحقیقاتی که از سوی موسسه مکنزی انجام شده، در کشورهایی که نظام حاکمیت شرکتی قوی حاکم است، عملکرد و سودآوری بهتری دارند و به عبارت دیگر خلق ثروت بیشتری صورت گرفته است بنابراین باید بپذیریم با استقرار نظام راهبری شرکتی می‌توان استفاده کاراتر از منابع و جلوگیری از سوءاستفاده‌ها را عملی کرد.
 
معاون کمیته علمی نخستین همایش ملی حاکمیت شرکتی همچنین در خصوص اقدامات و فعالیت‌هایی که برای برگزاری این همایش انجام پذیرفته، گفت: بعد از اخذ مجوز برگزاری این همایش از دبیرخانه همایش‌های معاونت نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری، کمیته علمی، اجرایی و شورای عالی سیاست‌گذاری تعیین شد و نقشه راه را ترسیم کردند که در حال حاضر نیز کمیته اجرایی و علمی همایش اقدامات لازم را برعهده دارند.
 
وی ادامه داد: روز اول همایش در پژوهشگاه نیرو و روز دوم در دانشگاه الزهرا ادامه می‌یابد. در هر دو روز برگزاری همایش مباحث علمی و کاربردی مطرح خواهد شد که به نحو اثربخش‌تری کمک می‌کند افراد به این  مباحث ورود کنند.
 
رحمانی استقبال از برگزاری نخستین همایش ملی حاکمیت شرکتی را خوب ارزیابی کرد و در رابطه با مقالات ارسالی به دبیرخانه همایش، اظهار داشت: بیش از 250 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است و حدود 195 مقاله در کمیته علمی بررسی و پذیرفته شده و مابقی آن به علت بی‌ارتباط بودن با موضوع همایش رد شده است. این در حالی است که مقالات جنبه کاربردی داشته و از بحث‌های تطبیقی و روش‌های ترویجی و توصیفی در مقالات بهره گرفته شده است.
 
وی در پایان یادآور شد: تصویب دستورالعمل حاکمیت شرکتی در جریان است و تلاش داریم تا پایان سال شاهد ابلاغ و اجرای حاکمیت شرکتی در کشور باشیم.
 
بر اساس این گزارش، نخستین همایش ملي حاكميت شركتي در راستاي تحقق سند چشم انداز ، در روزهای 11 و 12 اردیبهشت ماه در سالن وزارت نیرو (روز یازدهم) و دانشگاه الزهرا (روز دوازدهم) برگزار خواهد شد.
 
 
 
 

برچسب ها: بالین ، بازار ، حاکمیت ، خلق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار