نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ در مجلس با بیان اینکه اعضای بدنه سیاست خارجی نحیف شده است، گفت: دولت دهم در سیاست خارجی نمره قابل قبولی را اخذ نکرده است، لیکن انتظار وجود دارد در این حوزه تدابیر دیگری اتخاذ شود.

حجت‌الاسلام روح‌الله بیگی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: دولت نهم و دهم در حوزه‌های مختلف اعم از علمی، صنعتی، فرهنگی و ... اقدامات قابل توجهی را انجام داد به طوری که تمهیدات اتخاذ شده و اجرای آنها در سطوح مختلف به توسعه کشورمان انجامید ولی در حوزه سیاست خارجی عملکرد قابل قبولی ارائه نداده است.

وی تصریح کرد: روابط‌مان به طور شایسته قوی نیست پس در راستای مبسوط کردن و گسترده کردن ارتباط‌ها باید اقدام کرد و در زمینه توسعه و ترمیم روابط با هدف توسعه مناسبات و حرکت‌های بین‌المللی گام برداشته شود تا از این رهگذر در سایه تعامل، همکاری و هماهنگی توفیق‌های روزافزونی در سطح ملی و بین‌المللی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دست آید.

این نماینده مجلس سیاست خارجی کشورمان را به منزله یک بیمار قلمداد کرد که نیازمند درمان است و سپس گفت: اعضای بدنه سیاست خارجی نحیف شده است پس باید در راستای ترمیم، تقویت و درمان آن گام برداشته شود تا از این رهگذر ایران اسلامی نه‌تنها در منطقه و بین کشورهای اسلامی بلکه در سطح جهان به یک کشور مطرح تبدیل شود.

بیگی افزود: در سیاست خارجی مشکلات و مسائلی وجود داشت ولی این موضوع نباید به مثابه تنها و منزوی شدن کشورمان قلمداد ‌شود و این مطلب یک تحلیل نادرست از وضعیت کنونی کشورمان در سطح جهان قلمداد می‌شود لیکن می‌توان با تدابیری کاربردی به سهولت مشکلات موجود را رفع کرد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته‌ایم، گفت: کاندیداها باید در تدوین برنامه‌های خود در زمینه روابط خارجی دقت و حساسیت لازم را به عمل آورند و در این برنامه‌ها فراخ بالی، اخلاق‌مداری و خوش‌اخلاقی را مورد نظر قرار دهند./س

برچسب ها: کشور ، میاندوآب ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.