کتاب " روح تشریع در اسلام " از مجموعه " در قلمرو اندیشه امام موسی صدر " با ترجمه موسی اسوار و احمد ناظم منتشر شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، این کتاب که برای نخستین بار منتشر می‌شود، در بردارنده مقاله امام موسی صدر در هفتمین کنفرانس «ملتقی الفکر الاسلامی» در سال 1973 است که همراه با نقد و نظر اندیشمندان جهان اسلام و پاسخ‌های امام صدر منتشر شده است.

امام موسی صدر در این جستار، مسائل فلسفه فقه را بررسی کرده و کوشیده تا 2 مسئله اساسی را تببین کند که عبارتند از " تفاوت قوانین بشری و الهی " و " نسبت قوانین الهی و شریعت با تحول جهان و انسان".

محمد ابوزهره، شیخ محمد خاطر، احمد الشرباصی، عمر فروخ، محمد غزالی، احمد حمانی، ادریس الکتانی، مصطفی الرزقاء، مولود قاسم نایت بلقاسم، شیخ سلیمان داود بن یوسف و زینب الغزالی الجبیلی، صبحی صالح و محمود منصور اساتید و پژوهشگرانی هستند که نقد و نظرشان در کتاب منتشر شده است.

همچنین در بخش پایانی کتاب، پرسش و پاسخ دانشجویان درباره مسائل مطرح شده در کنفرانس از جمله، " پایبندی به دین در جهان امروز "، " مسئله اجتهاد "، " ازدواج با غیرمسلمانان "، " مسائل طلاق "، " حقوق زنان " و " مسئله ربا " آمده است.

مهدی فرخیان در مقدمه این کتاب، درباره کنفرانس " ملقتی الفکر الاسلامی "، " حضور امام موسی صدر در کنفرانس "، " روح شریعت اسلامی از نظر امام موسی صدر " و " تفاوت حکم دینی و حکم وضعی " توضیحاتی داده است.

متن مقاله " روح تشریع در اسلام " امام موسی صدر، پیش از این در جلد نهم مجموعه " پرتوهایی از اندیشه امام موسی صدر " منتشر شده بود که اکنون به اضافه نقد و نظرهای اساتید شرکت کننده در کنفرانس و با ویرایش جدید به صورت یک کتاب کامل منتشر شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: امام موسی ، کتاب ، تشریع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار