نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ در مجلس گفت: برای خلق حماسه اقتصادی از فرصت تحریم‌ها استفاده کنیم.

روح‌الله بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با اشاره به راهکارهای استفاده از تحریم‌ها به منظور ایجاد فرصت برای خلق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، اظهار داشت: رهایی از اقتصاد تک محصولی نفت و توجه به بخش تولید صنعتی و معدنی از جمله مهم‌ترین این راهکارها است.

وی افزایش صادرات غیر نفتی از طریق تبدیل و ایجاد ارزش افزوده یکی از راه‌های کاهش وابستگی اقتصاد ایران به نفت عنوان کرد و اذعان داشت: لازم است در این راستا خودکفایی در محصولات کشاورزی مورد توجه ویژه قرار گیرد و صادرات این محصولات با در نظر گرفتن مزیت نسبی آن‌ها انجام شود.

بیگی با اشاره به ضعف صنعت گردشگری در ایران، خاطرنشان کرد: توسعه گردشگری در جهت جذب گردشگر خارجی و هدایت گردشگران داخلی برای دیدن نقاط توریستی داخل کشور به جای خارج شدن از ایران با توجه به قابلیت‌های فراوان توریستی کشور، می‌تواند در بهبود وضع اقتصادی کنونی راه‌گشا باشد.

نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی افزود: توجه به تولید دانش‌بنیان در حوزه‌های نظامی، دانش هسته‌ای، پزشکی و هوا و فضا با توجه به قدرت رقابت‌پذیری بالا ضمن تأمین نیاز داخلی می‌تواند درآمدهای صادراتی تصاعدی را به همراه داشته باشد./س

برچسب ها: تحریم ، میاندوآب ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.