مازندران

مجوز انتشار 230 میلیارد ریال اوراق مشارکت برای آبگیری سد گلورد صادر شد

نماینده ویژه رئیس جمهور در طرحهای مهر ماندگار گفت: دولت مجوز انتشار 230 میلیارد ریال اوراق مشارکت برای سد گلورد را صادر کرد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، علی اکبر محرابیان عصر شنبه در جلسه بررسی مشکلات مربوط به سد گلورد نکا افزود: اگر این طرح در زمره طرح های مهر ماندگار قرار نمی گرفت، به طور سالانه مبلغی در حدود 30 میلیارد ریال اعتبار داشت و تکمیل و بهره برداری از آن ، نیازمند گذشت سال های فراوانی بود.

وی بیان داشت : دولت با علم به تاثیر فراوان این طرح در سیستم آبرسانی شهرهای شرق مازندران و همچنین کمک فراوان این سد به توسعه کشاورزی منطقه، در سال های اخیر بودجه های متعددی را به آن اختصاص داد و موجب رسیدن آن به مرز آبگیری و بهره برداری شد.

نماینده ویژه رئیس جمهور در طرح های مهر ماندگار افزود : پیشرفت این پروژه تاکنون با توجه به بودجه های تخصیص داده شده مورد رضایت نیست و باید تلاش شود در زمان بندی مشخص شده ، این طرح آبگیری و یکی از آرزوهای دیرینه مردم مازندران برآورده شود.

محرابیان ادامه داد : دولت مصمم است طرح های مهر ماندگار را تا پایان عمر دولت به اتمام و یا به مرز بهره برداری برساند و از این پس طرحی که از این فهرست به پیشرفت مورد نظر در مراحل مشخص نرسد ، از فهرست این طرح ها کنار گذاشته خواهد شد.

وی گفت: استفاده از نیروهای بیشتر و دادن سرعت بیشتر به کار می تواند یکی از راه های رسیدن به اهداف مورد نظر باشد و لازم است پیمانکار این طرحها به تعهدات خود عمل کنند.

هزینه 2700 میلیاردی بخش آب مازندران

مدیر عامل آب منطقه ای مازندران گفت: از ابتدای انقلاب تا کنون ، بیش از هزار و 700 میلیارد تومان در بخش آب مازندران هزینه شد که از این مبلغ بیش از 700 میلیارد تومان آن مربوط به دولت های نهم و دهم است.

رمضان طهماسبی اظهار داشت: پیوستن طرح های مرتبط با آب مازندران به طرح مهر ماندگار موجب تزریق فراوان بودجه و سرعت گرفتن روند ساخت و تکمیل آن شد که امیدواریم دولت به دلیل برخی عقب ماندگی ها در ساخت ، آن ها را از لیست طرح های مهر ماندگار حذف نکند.

نماینده مردم بهشهر ، نکا و گلوگاه در مجلس گفت: كمبود آب از دغدغه های اصلی مردم شرق مازندران است و بهره برداری از سد گلورد هم یكی از راه های رفع آن محسوب می شود.

احمدعلی مقیمی اظهار داشت: اراضی مستعد كشاورزی شرق مازندران هم به دلیل كمبود آب زیر زمینی و نبود آب سطحی از بازده مناسب برخوردار نیستند و چاره كار در این زمینه هم بهره برداری هر چه زودتر از سد گلورد و شبكه پایین دستی آن است.

نایب رئیس كمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: باید تلاش كنیم از تمام ظرفیت های موجود منطقه برای تكمیل پرشتاب تر این طرح استفاده كنیم تا شاهد بهره برداری بموقع آن باشیم./ک

برچسب ها: مجوز ، سد ، آبگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.