یک متخصص چشم پزشکی گفت: ژن درمانی راهی برای درمان بیماری های شبکیه است که در سال های آینده مورد استفاده قرار می گیرد.

محمد ریاضی اصفهانی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به روش های جدید برای درمان بیماری های شبکیه افزود: برای درمان بیماری های شبکیه روش های جدیدی ابداع شده است همچون درمان با لیزرهای مختلف یا تزریقات داخل چشمی و یا در برخی موارد جراحی های داخل شبکیه انجام می شود.

وی اظهار داشت: اخیرا حتی ژن درمانی در بیماران شبکیه مورد بررسی است که در مراحل تحقیقاتی قرار دارد و امیدواریم در سال های آینده مورد انجام قرار بگیرد.

این متخصص چشم پزشکی بیماری های شبکیه را آیینه تمام نمای بیماری های متابولیک و عروقی دانست و گفت: بسیاری از بیماری های دیگر بدن هم صدمات ایجاد می کند، در واقع بیماری شبکیه آیینه تمام نمای بیماری های متابولیک و عروقی و سایر قسمت های دیگر محسوب می شود که همین موضوع سبب می شود که هر از چند گاهی باید مورد بررسی و معاینه قرار بگیرد.

ریاضی اصفهانی در ادامه به عوامل اصلی بیماری های شبکیه اشاره کرد و افزود: بیماران دیابتی ، یا کسانی که قند خون ، فشار خون و چربی خون دارند باید مورد معاینه قرار بگیرند تا از ابتلای آنان به بیماری های شبکیه آگاهی پیدا کرد؛ چرا که این دسته از افراد در معرض این بیماری قرار دارند از این رو خیلی مهم است که دائما فشار خون، قند خون و چربی خون را کنترل کنند. /ح

برچسب ها: ژن درمانی ، شبکیه ، چشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار