مجری و طراح شوفاژهای قرنیزی در قم گفت: طرح‌های اولیه رادیاتورهای قرنیزی از کشورهای اروپایی بوده است که توانستیم با مطالعه و تحقیق درباره شرایط اقلیمی استان این طرح جدید صنعت ساختمانی را کاملا بومی و بر اساس نیازهای اقلیمی قم طراحی و عرضه کنیم.

به گزارش گروه استاندهاي باشگاه خبرنگاران ، مهندس سید محسن بنی فاطمه که در چندین رشته ساختمانی از جمله عرضه درب های ضد حریق و سرقت با طراحی ایرانی، شیرآلات بهداشتی ایرانی و... فعالیت دارد، در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه این طرح برای اولین بار در خاورمیانه اجرا می شود تصريح كرد: عرضه نسل جدید رادیاتورهای قرنیزی جایگزینی مناسب برای شوفاژهای قدیمی، پنلی و پره ای و همچنین جانشینی مناسب برای قرنیزهای چوبی و سنگی و سرامیکی است. ضمن اینکه رادیاتورهای قرنیزی شوفاژ این شرکت جدیدترین طرح گرمایشی در سطح کل دنیاست.

مزاياي طرح

مدیر کلینیک تخصصی تجهیزات ساختمانی امید مهر یزدان با برشمردن برخی از مزایای این طرح گفت: رادیاتورهای قرنیزی شعله گستر به علت داشتن سیستم های پیشرفته می تواند تا 30 درصد در مصرف انرژی کاهش ایجاد کند ضمن اینکه به دلیل کاهش استفاده لوله کشی پنج لایه می تواند بیش از 30 درصد از لحاظ اشغال فضای داخلی کاهش داشته باشد و همین امر باعث می شود تا مردم بتوانند از تمام فضای داخل ساختمان به نحو احسن استفاده لازم را ببرند.

این سیستم جایگزین مناسب برای نصب قرنیز در ساختمان است و با توجه به اینکه در قسمت دور فضا و کف قرار می گیرد جایگزینی مناسب برای سیستم گرمایش از کف است. راندمان حرارتی این رادیاتورها بالای 95 درصد بوده و ازهمه مهمتر اینکه با انرژی تجدید پذیر نظیر آبگرمكن خورشیدی که مکمل پکیج است مورد بهره برداری و استفاده قرار می‌گیرد.

بنی فاطمه، با بیان این مطلب که روکار بودن کل سیستم و امکان دسترسی سریع براي تعمیرات یکی از مزایای ویژه این طرح است و با کمترین خرابی در ساختمان می تواند جایگزین رادیاتورهای پنلی و پره ای شود، گفت: این طرح باعث می شود 30 درصد مصرف انرژی به علت گردش کم حجم آب کاهش یابد.

بر اساس تحقیقات کارشناسی انجام شده در یک ساختمان 100 متری  شوفاژی نسل قدیم تا 225 لیتر آب مصرف می کند و سه ساعت وقت لازم است تا گرمای مورد نیاز ساختمان تامین شود. در حالی که در رادیاتورهای قرنیزی در نسبت مشابه 50 لیتر آب مصرف می شود و مدت ایجاد گرما بسیار کمتر از سه ساعت انجام می شود.

بهينه‌سازي مصرف انرژي

مدیر کلینیک تخصصی تجهیزات ساختمانی امید مهر یزدان با تاکید بر اینکه باید با ورود نسل جدید تکنولوژی باعث کاهش هزینه های مسکن و بهینه سازی مصرف انرژی شویم، گفت: این سیستم جدید می تواند با ایجاد هوای گرم به علت اینکه این رادیاتورها در دور فضای داخلی نصب می شوند به طور یکنواخت هوای مطبوعی در کل فضا داشته باشیم در صورتی که در نسل قدیمی تر بیشتر کنار رادیاتور و فضاهای جانبی سردتر بود و این اختلاف دما خیلی محسوس است.

بنی فاطمه با اعلام اینکه نخستین تولید کننده رادیاتورهای قرنیزی با سیستم همرفتی و تابشی (توکار سرد) با آرم تجاری شعله گستر غرب افروز است گفت: این محصول دارای 10 سال گارانتی مفید است و بازده حرارتی رادیاتورهای قرنیزی بیشتر از رادیاتورهای معمولی است.

كاهش هزينه‌هاي بيت‌المال

وی اظهار كرد: سیستم گرمایش از کف برخلاف رادیاتورهای قرنیزی زمانی که تولید گرما می کند با ایجاد انبساط در الیاف‌های مصنوعی موکت و فرش سبب آزاد سازی عناصر شیمیایی  که سرطان‌زا هستند می‌شود.

این کارشناس تجهیزات ساختمانی با تاکید بر اینکه راه اندازی و نصب سیستم های قرنیزی تاثیر بسیار محسوسی در کاهش هزینه های بیت المال دارد گفت: نصب و راه انداری رادیاتورهای قرنیزی در سازمان‌ها و ادارات از جمله در مدارس و دانشگاه‌ها علاوه بر اینکه در کاهش مصرف انرژی در این مکان‌ها تاثیر دارد. متاسفانه هر ساله در مدارس شاهد شکستگی تعداد زیادی شوفاژ به علت استفاده آن به جای صندلی هستیم که این سیستم قرنیزی این مشکل را برای همیشه برطرف کرده است.

وی با بیان اینکه قیمت‌های محصولات ساختمانی این شرکت بستگی به قیمت جاری ارز دارد گفت: در یک سال اخیر شاید 10 تا 12 بار تغییر قیمت داشتیم که بر اساس فراز و فرود قیمت ارز قیمت‌های ما هم تغییر یافته است.

سرگرداني در نوسانات بازار

بنی فاطمه با انتقاد از نوسانات بازار ادامه داد: این تغییرات مداوم باعث می‌شود که خریدار و فروشنده همیشه سرگردان باشند و در نهایت باعث رکود می‌شود.

مدیر کلینیک تخصصی تجهیزات ساختمانی امید مهر یزدان با بیان این مطلب که در اقتصاد صنعت ساختمان زمان نقش مهمی در سود و زیان ایفا می‌کند گفت: برخلاف بسیاری از فروشندگان هیچ گاه به دنبال احتکار و بهره برداری از نوسان و افزایش قیمت نبودم و همیشه به سود 10 تا 15 درصدی محصولات خود قانع بودم. چرا که سوء استفاده از التهاب بازار نه به نفع مشتری است و نه حتی خریدار. چرا که اعتبار مولفه‌ای نیست که با پول بتوان آن را به دست آورد.

وي در پایان ضمن تقدیر از مدیران استان خواست که نسبت به استفاده از نسل‌های جدید تکنولوژی ساختمان در راستای افزایش رفاه و کاهش هزینه‌های سنگین صنعت ساختمان توجه کرده و نسبت به ایجاد تسهیلات مادی و معنوی برای عرضه کنندگان و تولیدکنندگان مبتکران و طراحان صنعت ساختمان اقدامات لازم را فراهم آورند.

برچسب ها: قم ، جدید ، قرنیزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.