نشست خبری هفته بزرگداشت روز جهانی تئاتر با حضور ایرج راد مدیرعامل خانه تئاتر، خسرو احمدی، مهدی قلعه، سیاوش چراغی پور و جمعی از اصحاب رسانه در تالار استادامیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از شبکه خبری هنرمندان، ایرج راد مدیر عامل خانه تئاتر در ابتدای این نشست توجه به کیفیت آثار را از ویژگی های این دوره از جشن خانه تئاتر عنوان کرد و گفت: هر ساله این برنامه در دو بخش داخلی ویژه انجمن ها، کانون ها، هنرمندان و مهمانان ویژه و بخش بیرونی مشتمل بر نمایش های خیابانی، نمایش های عروسکی، نقالی، خیمه شب بازی، مهمانان ویژه و برنامه های ویژه کودکان برگزار می شود.

راد، هدف از اجرای برنامه های خانه تئاتر در فضاهای بیرونی را توجه به مخاطب عام عنوان کرد و افزود: در یکی از دوره های گذشته جشن خانه تئاتر به دلیل نقطه نظرات مختلفی که وجود داشت، اجرای برنامه در بخش بیرونی حذف شده بود؛ اما در این دوره با توجه و احترام به مخاطبان عام و همچنین علاقه و درخواست بیشماری که صورت گرفت، اجرای فعالیت های هنری در فضای باز مجددا در دستور کار قرار گرفت که امیدوارم با توجه به تنوع و کیفیتی که این برنامه ها دارند، مورد توجه قرار گیرند.
مدیرعامل خانه تئاتر در ادامه سخنان خود با تشکر از حمایت های مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان ایران در برگزاری جشن خانه تئاتر و در اختیار قرار دادن تمامی فضاها و امکانات این خانه، به منظور برگزاری هرچه باشکوه تر این جشن خاطرنشان کرد: امسال با پرهیز از نگاه های کمی و مالی، بیشتر نگاهی کیفی داشته ایم. البته خانه هنرمندان ایران نیز مبالغی را به صورت نقدی و بن کارمندی در اختیار خانه تئاتر قرار داده که تا حدودی می تواند به رفع بخشی از نیازهای ما کمک کند.
در ادامه این نشست مهدی قلعه، به توضیح مختصری در خصوص مجموعه برنامه های جشن خانه تئاتر پرداخت و یادآور شد: تمامی فعالیت های هنری این جشن از 7 تا 14 اردیبهشت ماه در تمامی فضاهای داخلی و بیرونی خانه هنرمندان ایران برگزار می شود؛ این برنامه ها در بخش داخلی شامل برنامه های مختلف از سوی انجمن های خانه تئاتر است. 
وی ادامه داد: انجمن های موسیقی از ساعت 18 تا 20 روز یکشنبه 8 اردیبهشت در تالار استاد جلیل شهناز، انجمن پوستر و بروشور در دو ساعت 16 تا 18 و 18 تا 20 دو شنبه 9 اردیبهشت در تالار استاد امیرخانی، انجمن طراحان صحنه و کانون نمایشنامه نویسان در روز سه شنبه 10 اردیبهشت در تالارهای استاد جلیل شهناز و استاد امیرخانی، انجمن عکاسان خانه تئاتر از ساعت 17 تا 19 عصر چهارشنبه 11 اردیبهشت ، انجمن عروسکی و انجمن منتقدان و نویسندگان در روز پنجشنبه 12 اردیبهشت در دو تالار استاد امیرخانی و جلیل شهناز، انجمن کودک و نوجوان  از 17 تا 19 جمعه در تالار استاد جلیل شهناز و انجمن حرکت از 16 تا 18 عصر شنبه 14 اردیبشت در تالار استاد جلیل شهناز خانه ی هنرمندان ایران به اجرای برنامه های مختلف می پردازند که از این میان می توان به تقدیر از بزرگان و پیش کسوتان این انجمن ها با اهداء جوایز و نشان ویژه خانه تئاتر اشاره کرد.
گفتنی است، دهمین جشن خانه تئاتر از 7 تا 14 اردیبهشت، در تمامی فضاهای داخلی و بیرونی خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان آیت الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر برگزار می شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار