مردم سیرجان بعد از گذشت 23 سال از مرگ علی حاج‌صادقی پزشک خیری که بیمارستان امام رضا (ع) را در سیرجان احداث کرده بود و به محرومان خدمت می‌کرد، یاد و نامش را گرامی داشتند.




به گزارش خبرگزاریباشگاه خبرنگاران گروه استانها از سیرجان، طی مراسمی با حضور جامعه پزشکان، پرستاران، مسئولان و مردم که پیش از ظهر امروز در بیمارستان امام رضا (ع) سیرجان برگزار شد، یاد و خاطره علی حاج‌صادقی پزشک خیر سیرجانی گرامی داشته شد.

محمدعلی توحیدی با تجلیل از خدمات این پزشک سیرجانی گفت: سرلوحه کار پزشکان باید نگاه به محرومان و توجه به قشر مستضعف باشد تا بتواند قلب‌های مردم را تسخیر کند که نمونه بارز آن مرحوم صادقی بود که پس از 25 سال کار طبابت در خانه خود که مطب وی بود توانست مردم این شهرستان را شیفته خود کند.

فرماندار سیرجان افزود: هم‌اکنون 23 سال از درگذشت این پزشک می‌گذرد اما هرگز خصلت‌ها و خوبی‌های این خیر فداکار از ذهن مردم خارج نشده است و به قول معروف خوبی چیزی است که می‌ماند و یکی از آثار خیر این طبیب همین بیمارستان امام رضا (ع) است که در نقطه محروم شهر آن را ساخت تا بتواند بیشتر به یاری محرومان بشتابد.

محمد فخرآبادی نیز گفت: خیرخواهی و نگاه به محرومان و نشناختن زمان برای طبابت از ویژگی‌های بارز این پزشک بود که توانست قشر محروم جامعه را از آن خود کند و هر جا نام دکتر حاج‌صادقی را ببرند، برایش درود می‌فرستند.

معاون بیمارستان امام رضا (ع) سیرجان خاطرنشان کرد: پزشکان ما نیز می‌توانند، گوشه‌ای از ویژگی‌های وی را داشته باشند تا ادامه دهنده راه این طبیب باشند.

اکبر اسدی از پزشکان این بیمارستان نیز به خبرنگار فارس گفت: دکتر صادقی هیچ‌گاه زمان و مکان را برای بیماران نمی‌شناخت و هرگاه فقیری برای بیماری خود می‌آمد، نه‌تنها پول نمی‌گرفت، بلکه پول داروی وی را می‌داد و بارها خود به خانه بیماران می‌رفت و ضمن عیادت آنان را معاینه می‌کرد.

وی افزود: این مرحوم در سفر کربلا که با زائران بود، خود اقدام به خدمت و خدامی زائران حرم حسینی می‌کرد./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.