با توجه به وضع کنونی بیماری سل و مرگ و میر ناشی از آن، در صورت عدم مبارزه جدی و فراگیر بر علیه این بیماری، سل تا دو دهه آینده جان حدود 30 میلیون نفر از مردم جهان را می گیرد.

منصور خالصی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  بیماری سل همچنان به عنوان یکی از بیماری های عفونی مهم مطرح است که با تغییر ماهیت موجب ابتلا و مرگ و میر تعداد زیادی از مردم می شود.

وی با بیان اینکه حدود 30 میلیون نفر در جهان به اشکال گوناگون به بیماری سل مبتلا هستند، تصریح کرد: موارد مرگ و میر ناشی از سل نیز بسیار بالاست به طوری که سالانه بین 1/5 تا 2 میلیون نفر بر اثر سل جان خود را از دست می دهند.

خالصی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها مبارزه جدی بر علیه سل صورت نمی گیرد، تأکید کرد: با توجه به وضع کنونی بیماری سل و مرگ و میر ناشی از آن، در صورت عدم مبارزه جدی و فراگیر بر علیه این بیماری، سل تا دو دهه آینده جان حدود 30 میلیون نفر از مردم جهان را می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: اغلب موارد مرگ و میر ناشی از سل در کشورهای فقیر و در حال توسعه اتفاق می افتد، به همین دلیل تمرکز اصلی برنامه های کنترل و مبارزه بر علیه سل باید بر روی این کشورها باشد./ح

برچسب ها: سل ، ریه ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار