اثرات مخرب گوشی‌های هوشمند‌+آمار

سرعت رشد تکنولوژی گوشی‌ها هوشمند در طی سالیان اخیر به گونه‌ای بوده است که بنا به نظر کارشناسان تکنولوژی آی‌تی، این دستگاه‌ها جای لپ‌تاپ و نوت‌بوک را خواهد گرفت و همانطور که می‌دانید وسایل جدیدی هم‌چون پد‌فون‌ها‌ جایگزین آن‌ها خواهند شد.

ورود گوشی‌های هوشمند زندگی عادی بسیاری از جوانان را مختل کرده است.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، سایت گرداب نوشت: اگر روزی در یک محیط عمومی مانند مترو سوار شوید افراد زیادی را خواهید دید که هدفون به گوش و بی‌توجه به دیگران با صدای بلند در حال موسیقی گوش کردن هستند و با گوشی خود بازی می‌کنند. شاید روزی هم برای تفریح و گردش با جمعی از دوستان به یک محیط سرسبز رفته باشید ولی بعد از ساعتی در کمال تعجب مشاهده می‌کنید که دوستان‌تان به جای طبیعت‌گردی، هر کدام با تبلت، گوشی‌هوشمند و یا لپ‌تاپ خود مشغول هستند.

سرعت رشد تکنولوژی گوشی‌ها هوشمند در طی سالیان اخیر به گونه‌ای بوده است که بنا به نظر کارشناسان تکنولوژی آی‌تی، این دستگاه‌ها جای لپ‌تاپ و نوت‌بوک را خواهد گرفت و همانطور که می‌دانید وسایل جدیدی هم‌چون پد‌فون‌ها‌ جایگزین آن‌ها خواهند شد.

بیشتر شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند سعی دارند که با تلفیق قابلیت‌های لپ‌تاپ و تلفن، ابزاری را تولید کنند که برای کاربر محیطی همچون سیستم‌های شخصی فراهم کند و در عین حال جواب‌گوی نیازهای ارتباطی کاربران نیز باشد.

ورود این ابزارهای جدید، انسان را هر روز سرگرم‌تر می‌کند و او را از دنیای ارتباطات فیزیکی جدا کرده و به سمت دنیای ارتباطات مداوم اما مجازی پیش می‌برد.

استفاده از گوشی‌های هوشمند به طور قارچی در حال افزایش است، شرکت‌های تولیدکننده انواع وسایل الکترونیک از جمله گوشی‌های هوشمند؛ ابتدا با انجام عملیات‌های روانی گوناگونی همچون انواع مختلف تبلیغات به ایجاد یک نیاز در جامعه هدف خود می‌پردازند و روند این تبلیغات را به گونه‌ای پیش می‌برند که وجود آن وسیله را در زندگی انسان به ضرورت تبدیل می‌کنند. از آن‌جایی که نفس انسان به طور غریزی تنوع‌طلب است، به طور ناخودآگاه به سمت این ضرورت‌های ایجاد شده کشیده می‌شود.

بر اساس آمار ارائه شده توسط سازمان تحلیل اطلاعات بین‌المللی آمریکا (IDC)؛ فروش جهانی گوشی همراه در سه ماهه اول سال 2013 بیش از 418.6 میلیون عدد بوده است که از این میان بیش از 216.2 میلیون عدد آن، گوشی‌های هوشمند بوده‌اند.

در طی چند سال گذشته بزرگترین بازار استفاده از گوشی همراه و خصوصا گوشی‌های هوشمند، در چین بوده است. در زیر نمونه‌ای از محیط‌هایی که آلوده به این ظواهر تکنولوژیک شده‌اند را برای شما مثال می‌زنیم تا شاید با تجسم آن بتوانید آینده احتمالی جوامع خودمان را نیز تصور کنیم؛ و با تاملی بیشتر در نحوه زندگی خود، سعی بر به خدمت درآوردن تکنولوژی داشته باشیم نه اینکه خود بنده تکنولوژی شویم.

بر اساس تحقیقی که توسط دانشگاه دانگوک بر روی 100 نفر از دانشجویان انجام شده بود، حدود 50 درصد از آن‌ها بیش از 5 ساعت از وقت روزانه خود را صرف کار کردن با گوشی هوشمندشان می‌کرده‌اند؛ حدود 68 درصد از این دانشجویان نیز اعلام کرده بودند که اعتیاد شدیدی به گوشی‌های هوشمند خود دارند و این وسیله بایستی همه‌جا همراهشان باشد.

بر اساس نتایج این تحقیق، دانشجویان از گوشی‌های هوشمندشان بیشتر برای چت‌کردن با دوستان، بازی کردن و خواندن اخبار استفاده می‌کرده‌اند. 70 درصد آن‌ها اعلام کرده‌اند، زمانی که باتری گوشی‌شان تمام می‌شود و یا نمی‌توانند اپلیکیشن‌هایشان را به روز رسانی کنند بسیار ناراحت می‌شوند.

بیش از 77 درصد این دانشجویان گفته‌اند که گوشی‌های هوشمندشان باعث حواس پرتی آن‌ها بر سر کار و یا درسشان شده است؛ همچنین 16 درصد آن‌ها اعلام کرده‌اند که گرفتار کلاهبرداری‌های مختلفی همچون دانلود اپلیکیشن‌های تقلبی که اطلاعاتشان را به مجرمین سایبری ارسال می‌کند، شده‌اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار