نخستین جشنواره ملی موسیقی نواحی خلیج فارس در استان خراسان شمالی یکشنبه شب با برگزاری مراسم اختتامیه در تالار آفتاب کمپ پتروشیمی بجنورد پایان یافت.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد در نخستین جشنواره ملی موسیقی نواحی خلیج فارس در خراسان شمالی؛ سیف الله مطلبی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی امشب در آئین پایانی این جشنواره با اشاره به حضور حماسی و هنرمندانه مردم ایران و خراسان شمالی در رویدادهای مختلف و ایستادگی آنها در صحنه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اظهارداشت : امروز نیز همه با صبر مناعت احسن و خویشتن داری برای سربلندی ایران اسلامی و استان بکوشیم.

وی به وجود قومیت های مختلف خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: ظرفیت های خوب در حوزه موسیقی مقامی استان ریشه در تاریخ و فرهنگ ما دارد ما باید در حفظ اصالت های موجود بکوشیم.

وی با بیان اینکه در هنر نوای موسیقی مقامی عرفان و معنویت موج می زند گفت: این جشنواره بستر مناسبی برای ترویج و نشر ارزش های اسلامی ایران نهفته در این میراث کهن است.

مطلبی به قرارداشتن در حماسه انتخابات اشاره کرد و از مردم خراسان شمالی خواست تا با حضور حماسی خود اتحاد و انسجام ملی را بیش از پیش رقم بزنند.

حسین ثابت قدم وحید، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی و دبیر این جشنواره در ادامه مراسم با اشاره به اهمیت مقوله خلیج فارس و جایگاه آن به لحاظ سیاسی و اقتصادی و فرهنگی امروز به عنوان یکی از مهمترین مراکز تبادل فرهنگی، اظهارداشت: با توجه به اهمیت این مقوله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق حوزه های فرهنگی و هنری ورود پیدا کرده و جشنواره موسیقی نواحی خلیج فارس یک نوآوری و حرکت در حوزه موسیقی و دایره رسالت هنرمندان است.

وی آشکار شدن قابلیت ها و ظرفیت های پنهان در حوزه مقامی نواحی را از دستاوردهای مهم این جشنواره عنوان کرد و افزود: هر اثری که از طریق این جشنواره خلق می شود به منزله سندی بر اصالت و حقانیت نام خلیج فارس است .

ثابت قدم وحید ادامه داد: همگام شدن هنرمندان با مردم ایران در کنار فراهم شدن زمینه برای تبادل فرهنگی اقوام مختلف ایران و انسجام وحدت از دیگر دستاوردهای جشنواره است .

وی در ادامه گزارشی از روند برگزاری این جشنواره ارائه کرد و گفت: 64 گروه و تک نواز در این جشنواره شرکت کردند، که پس از داوری اولیه 3 گروه و 25 تکنواز به مرحله نهایی راه یافتند.

گفتنی است، اجرای موسیقی توسط هنرمندان پیشکسوت موسیقی مقامی استان خراسان شمالی و نیز دو گروه میهمان از استان های اصفهان و آذربایجان غربی در این مراسم و تجلیل از 10 پیشکسوت موسیقی مقامی استان از دیگر برنامه های این مراسم بود که با استقبال عموم حاضران علاقمند در تالار روبه رو شد.

مراسم اختتامیه با معرفی برگزیدگان بخش های مختلف پایان یافت./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.