دبیر کمیته خودکفایی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از بازسازی شیرهای 10 و 12 اینچ اسقاطی منطقه چهار عملیات انتقال گاز به دست متخصصان پالایشگاه خانگیران خبر داد.


نادر نوربخش در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: این شیرها در سطح منطقه چهار عملیات انتقال گاز واقع در استان خراسان به عنوان شیرهای اسقاطی شناخته شده بودند که پس از بازدید از منطقه چهار و پیگیرهای مکرر، دستور انتقال این شیرها به کارگاه مرکزی پالایشگاه خانگیران صادر شد.

وی با اشاره به اینکه این شیرها به صورت دفنی ( زیر زمین) و در ایستگاه های خط لوله منطقه چهار عملیات انتقال گاز  کاربرد داشته اند تصریح کرد: پس از انتقال، عملیات تغییر کاربری شیرها و کار بازسازی تعداد 26 شیر 10 و 12 اینچ با همت متخصصان داخلی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد آغاز شد.

نوربخش با بیان اینکه کار بازسازی این شیرها یک سال به طول انجامید ادامه داد: پس از بازسازی و تغییر کاربری این شیرها، شرایط استفاده مجدد از این شیرهای اسقاطی در پالایشگاه خانگیران فراهم شد.

دبیر کمیته خودکفایی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد با بیان اینکه خرید هر یک از این شیرهای ساخت آلمان 500 میلیون ریال هزینه به دنبال دارد تاکید کرد: اما کار بازسازی این شیرها با هزینه ایی بالغ بر یک میلیارد ریال انجام گرفت.

وی اضافه کرد: عملیات بازسازی تعداد 26 شیر 10 و 12 اینچ، بالغ بر 10 میلیارد و 200 میلیون ریال صرفه جویی به دنبال داشته است.

گفتنی است: پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد در 165 کیلومتری مشهد واقع شده و گاز استان های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، مازندران، گلستان و بخشی از استان سمنان را تامین می کند./س

 



برچسب ها: عملیات ، انتقال ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.