فارس/

قیمت گندم باید متناسب با قیمت جهانی باشد

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت گندم به عنوان یک محصول استراتژیک باید متناسب با قیمت جهانی باشد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران محمدمهدی برومندی اظهار داشت: قیمت گندم به عنوان یک محصول استراتژیک و تولید ملی و اصلی‌ترین جزو خوراک مردم باید متناسب با ارزش جهانی شود.

این مسئول افزود: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری و در راستای حمایت از تولید ملی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های نمایندگان مجلس نهم حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان به عنوان نخستین صف‌ استقلال کشور بود.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش نهاده‌های کشاورزی و بالا رفتن هزینه تولید قیمت خرید تضمینی گندم باید به صورتی باشد تا کشاورزان به تولید بیشتر گندم تشویق شوند، اما شاهدیم که موانع و مشکلات تولید همچنان گریبان تولیدکنندگان را گرفته است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس نهم ادامه داد: قیمت بسیار پایین گندم از دغدغه‌های این کمیسیون بوده است و به دولت نیز اعلام کرده‌ایم.

برومندی ابراز داشت: در سال گذشته در برخی فصول سال قیمت خرید گندم تضمینی دولت با قیمت کاه و کلش برابری می‌کرد که یک فاجعه بود.

وی یادآور شد: دولت در سال گذشته 7 میلیون تن گندم به کشور با قیمت یک‌هزار تومان وارد کرده و در قیمت خرید گندم کارشناسی صورت نگرفته است.

برومندی افزود: به عنوان نماینده شهرستان‌هایی که بیشترین گندم کشور را تولید می‌کنند و به انبار غله کشور مشهور هستند، از مشکلات این قشر فداکار و زحمت‌کش آگاهی کامل دارم و با همکاری اعضای کمیسیون کشاورزی پیشنهادی را به تصویب رساندیم که دولت باید به‌گونه‌ای عمل کند که قیمت گندم با قیمت جهانی برابری کند.

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیشنهادی در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی به تصویب رسید مبنی بر اینکه دولت موظف است میانگین سه ماهه آخر قیمت جهانی گندم را محاسبه و شرایطی را فراهم کند تا قیمت گندم در کشور از این قیمت کمتر نشود.

این مسئول اذعان داشت: امیدواریم با درایت نمایندگان و در راستای حمایت از تولید در بودجه سال جاری شاهد این مهم و افزایش قیمت 720 تومانی اعلام شده باشیم چراکه هنوز جا برای افزایش دارد.
برچسب ها: گندم ، مرودشت ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.