روزنامه ديلي تلگراف نوشت احتمالا بيش از هزار نفر به دليل تزريق خون آلوده به جنون گاوي در بيمارستان هاي انگليس جان خود را از دست خواهند داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،‌اين روزنامه انگليسي امروز در پايگاه اينترنتي خود در مقاله اي به قلم راونا ماسون نوشت کارشناسان دولت انگليس معتقدند هنوز خطر ابتلاي عده اي از مردم به بيماري کروتزفلد جاکوب که نوع انساني بيماري جنون گاوي است از طريق تزريق خون آلوده وجود دارد در حالي که حدود سي هزار نفر در انگليس احتمالا اين بيماري زوال مغزي را به شکل نهفته در خود دارند.
آنها هشدار دادند در حال حاضر 176 نفر از اين بيماري جان خود را از دست داده اند و احتمالا اين تعداد بيش از پنج برابر خواهد شد زيرا اين آلودگي آن طور که در مواد غذايي از بين رفته است در فراورده هاي خوني پاکسازي نشده است.
فرانک دابسون، وزير بهداشت سابق انگليس، از وزراي اين کشور خواست براي جلوگيري از ابتلا به اين بيماري در آينده که مي تواند به مرگ و مير وحشتناکي منجر شود، يک برنامه سراسري براي غربالگري اهدا کنندگان خون تهيه کنند.
ْاز آنجايي که وزراي انگليس پس از شيوع بيماري جنون گاوي در سال 1989، دستور کشتار ميليون ها گاو را صادر کردند مردم ديگر نگران نيستند که با خوردن گوشت گاو به بيماري کروتزفلد جاکوب مبتلا شوند. 
با اين حال، دولت اعتراف کرد که از هر دو هزار نفر در انگليس يک نفر يا تقريبا سي هزار نفر از کل جمعيت اين کشور، حاملان خاموش پروتئين هاي عفوني هستند که در نهايت منجر به ابتلا به نوع انساني بيماري جنون گاوي مي شود.
بر اساس تحقيقي که تابستان گذشته انجام شده است شيوع شکل نهفته اين بيماري دو برابر آن ميزاني است که تصور مي شد. اين سي هزار نفر حامل اين بيماري مي توانند ناخواسته اين پروتئين هاي آلوده را از طريق اهداي خون به ديگران منتقل کنند.
دو سال بود که هيچ مورد تازه اي از اين بيماري ديده نشده بود و تصور مي شد که ديگر کسي مبتلا به اين بيماري نيست تا اين که بر اساس تحقيق جديد تيم تحليلي حفاظت از سلامتي دولت که اين ماه منتشر شد خون هاي آلوده اي که اخيرا اهدا شده است مي توانند در بدترين شرايط منجر به مرگ بيش از هزار نفر شوند.






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار