مدیر امور بانوان منطقه یک گفت: برنامه ای تحت عنوان نگین آفرینش ویژه بانوان شهروند منطقه یک توسط خانه های سلامت در محلات 26 گانه منطقه از اول تا یازده اردیبهشت ماه با موضوعات خانواده و رسانه، خانواده و مطالعه، خانواده و مشورت برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مریم کوهی گفت: در این برنامه سخنرانی جشن و تواشیح نیز برگزار می شود و در مورد اهمیت مدیریت اقتصادی در زندگی و تقویت فرهنگ حجاب و عفاف نیز صحبت می شود.
اسلام برای زن، از همان ابتدای تشکیل خانواده و حتی قبل از آن، مقام و جایگاه بلند مرتبه و احترام و حیثیت قائل شده است و برخلاف برخی مذاهب که به دنبال ریاضت طلبی و تجرد و دوری از زن هستند و با ازدواج مخالفند اسلام ازدواج را مقدس می داند و نسبت به جنس زن بدبین نیست.
کوهی بیان کرد: برنامه همراز یاس یازدهم اردیبهشت ماه ویژه بانوان شاغل منطقه سازمانها و مراکز تابع شهرداری در سالن رایزن، خیابان شهید باهنر سر آجودانیه برگزار می شود.
نقش زن در تربیت فرزندان در اسلام
اسلام، نقش زن در تربیت فرزندان را بسیار مهم و اساسی قلمداد می کند همچنین در جهت گیریهای مددخانه نیز نقش مهمی دارد و از نظر اسلام نباید احترام و شخصیت زن در جامعه، خدشه دارد شود و نفس و تحقیر شود.
وی در ادامه اظهار داشت: برگزاری غرفه های هنری و غرفه های صنایع دستی و تجلیل از خانواده های شهدا و بانوان مشاور، بهداشت، تغذیه و میزآرایی از برنامه های جنبی در خانه های سلامت منطقه است.
بر طبق آیات سوره های نسا، نحل وروم، نظام خلقت زن و  مرد را از یک جنس و سرشت خلق کرده و هیچ یک را بر دیگری برتری نداده است و اسلام هیچ کدام را تحقیر نمی کند از دیدگاه اسلام پاداش اخروی و قرب الهی ربطی به جنسیت ندارد بلکه بستگی به ایمان و عمل دارد در اسلام و در قرآن در کنار مردان بزرگ زنان بزرگی هستند.
امید است از جایگاه والای زن که دامانشان پرورش دهنده انسانهای بزرگی در طول تاریخ بوده است در هر زمان از سوی همین انسانها تقدیر و تشکر به عمل آید و هیچ گاه جایگاه زن در جامعه تحقیر نشود./ز
برچسب ها: امور ، بانوان ، مدیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار