وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بيان اينكه فرهنگ‌سازی لازمه تحقق "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" است، گفت: رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع‌رسانی درست، تبیین اهمیت انتخابات و بیان سوابق کاندیداها و برنامه‌هایشان، مردم را برای حضور پرشور در انتخابات ترغيب کنند.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش منادیان حماسه که صبح امروز(دوشنبه) در سالن سینمایی وزارت ارشاد برگزار شد، گفت: همه باید از فرصت برگزاري انتخابات استفاده کرده و با تاكيد بر تمام عوامل وحدت و همبستگی‌آفرين، از تفرقه بپرهيزيم.
 
وی در ادامه با اشاره به پخش مناظره‌های انتخاباتی از رسانه ملي افزود: مردم ما به طرح مباحث جدي علاقه دارند و به همين دليل است كه نظر خوبي راجع به مناظرات دارند لذا پخش مناظره‌هاي انتخاباتي به شرط آنکه دیدگاه‌های مختلف در آن مطرح شود، قطعا مفید خواهد بود.
 
حسینی همچنين درباره حمایت برخی رسانه‌ها از کاندیدایی خاص در آستانه انتخابات تصريح كرد:‌ طبیعی است که بعضی از روزنامه‌ها حامی جریانی خاص باشند و کسی نمی‌تواند آنها را به خاطر حمایت‌شان از آن کاندیدا برحذر دارد، اما رسانه‌ها باید اطلاع‌رسانی واقعی را انجام داده و انعکاس دیدگاه دیگران را نیز نادیده نگیرند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد ادامه داد: همه رسانه‌ها و مطبوعات باید با طرح‌ دیدگاه‌های گوناگون به مردم کمک کنند تا انتخاب دقیق‌تری انجام دهند و مردم وقتی رعایت انصاف را در جریان‌های سیاسی مشاهده کنند بیشتر به آنها اعتماد می‌کنند.
 
 
وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به عدم طرح مباحث فرهنگی از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری گفت:‌ شاید یکي از دلايل اين اتفاق این باشد که حوزه فرهنگ كشور تاكنون خوب کار کرده، هر چند هنوز با نقطه مطلوب فاصله است.
 
وی ادامه داد: همچنين از نگاه ديگر، فرهنگ و مباحث مرتبط با آن ، جایگاه برجسته مسائل اقتصادی و سیاسی را ندارد و بهايي به آن نمي‌دهند.
 
حسینی اظهار داشت: نوع فعالیت ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به گونه‌ای بوده است که همواره بدون حاشیه و بدون جنجال‌آفرینی کار کرده‌ایم و به همين خاطر مردم، مسائل فرهنگی و هنری را در فضای آرام دنبال کرده‌اند.  
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره بودجه‌ای که به حوزه فرهنگ اختصاص داده شده است، گفت: ‌بودجه فرهنگی فقط متعلق به وزارت ارشاد نیست بلکه دستگاه‌های متعدد دیگری در کشور در این حوزه فعالیت می‌کنند، اما به طور طبیعی اعتبارات جاری کشور در اکثر دستگاه‌ها کاهش یافته که وزارت ارشاد نیز یکی از آنها است.  
 
وی افزود: بودجه فرهنگی نه تنها نباید کاهش می‌یافت بلکه با توجه به زمینه‌های زیادی که برای کار فرهنگی در کشور وجود دارد،‌ ضروري بود كه افزایش نیز می‌یافت چرا كه فرهنگ‌سازی لازمه تحقق "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد درباره انتشار کتاب‌ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر آنها درخواست انتشار برنامه‌های خود را به صورت مدون و در قالب کتاب داشته باشند، سعی می‌کنیم خارج از نوبت درخواستشان را بررسی کرده و به سرعت مجوز چاپشان را صادر کنیم.  
 
حسيني در پایان خاطرنشان كرد: ما در سال 88 حادثه‌های تلخی را شاهد بودیم كه لطمه‌های زیادی به کشور وارد كرد هرچند امروز مردم آگاه‌تر هستند اما رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع‌رسانی درست، تبیین اهمیت انتخابات، مقایسه انتخابات ایران با سایر کشورها و بیان سوابق کاندیداها و برنامه‌هایشان، تک تک مردم را برای حضور در انتخابات ترغيب کنند.  
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار