فارس/

شهرکهاي صنعتي ، مهم ترين زيرساخت استقرار بخش صنعت و توليد

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر تقویت و حمایت ویژه از شهرکهای صنعتی به منظور تحقق شعار سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی تاکید کرد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ،
آقای طاهری در دیدار اعضای کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از شهرکهای صنعتی فارس با اشاره به اهمیت توسعه شهرکهای صنعتی در زمینه اشتغالزایی و توسعه صنعتی گفت: با توجه به اینکه در استان فارس توسعه بخش کشاورزی با محدودیت های مانند کاهش منابع آب روبروست و توسعه بخش صنعتی بعنوان راهبردی مهم مطرح است و در این زمینه شهرکهای صنعتی در استقرار صنایع بسیار موثر است.
وی افزود: در شهرک های صنعتی با توجه به فراهم بودن زیرساخت ها مانند آب , برق و گاز, شرایط برای سرمایه گذاری مهیاست.
نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی برعزم کمیسیون صنایع و معادن مجلس به منظور حمایت از شهرکهای صنعتی تاکید کرد و گفت : یکی از مسائل مطرح در زمینه شهرکهای صنعتی نحوه اجرای اصل 44 بود که نمایندگان امور حاکمیتی در شهرکهای صنعتی را همچنان به دولت واگذار کردند و مانع از واگذاری آن به بخش خصوصی شدند.
وی افزود: واگذاری امور حاکمیتی در شهرک های صنعتی به بخش خصوصی سبب بروز مشکلاتی برای سرمایه گذاران بویژه در شهرکها و نواحی صنعتی مناطق کمتر توسعه یافته می شد که با تصمیم نمایندگان مجلس این مشکلات حل شد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:
سفرهای استانی این کمیسیون نقش مهمی در حل مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی دارد.
نماینده مردم فیروزآباد , فراشبند و کارزین در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار تقویت و گسترش شهرکهای صنعتی شد.
فریدونی در جلسه مشترک اعضاء کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با صنعتگران فارس گفت : باید در زمینه توسعه شهرک های صنعتی دراستان گامهای بلندی برداریم و این موضوع نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر است.
وی افزود : از کمیسیون صنایع و معادن مجلس می خواهد که در زمینه تخصیص اعتبارات شهرکهای صنعتی بصورت ویژه عمل کنند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: یکی از مسیرهای اصلی تحقق حماسه اقتصادی از کانال شهرکهای صنعتی می گذرد و تقویت شهرکهای صنعتی منجر به تحقق حماسه اقتصادی و ارتقای تولید ملی خواهد شد.
وی بر برطرف کردن مسائل و مشکلات شهرکهای صنعتی تاکیدکرد.
نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز گفت: توسعه شهرکهای صنعتی 70 درصد از مشکلات ناشی از استعلامها را کاهش می دهد.
آقای هاشمی در جلسه مشترک اعضای کمیسیون صنعت , معدن و تجارت با صنعتگران و تولید کنندگان فارس با اشاره به اینکه پاسخ دستگاههای مختلف به استعلامها مشکلات زیادی برای سرمایه گذاران بخش صنعت بوجود می آورد، گفت : استقرار واحدهای صنعتی در شهرکهای صنعتی باعث حذف بسیاری از استعلامها می شود و این موضوع سرعت اجرای طرحها را افزایش می دهد .
وی از وزارت صنعت و معدن و تجارت و همچنین استاندار فارس خواست اعتبار ملی و استانی بیشتری بمنظور توسعه شهرکهای صنعتی در استان اختصاص دهند./س

برچسب ها: زیر ساخت ، صنعت ، شهرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.