دانشگاه ها نسبت به کاندیدها بی طرف بوده و هیچ مسئول دانشگاهی نسبت به کاندیدها نباید طرفی را بگیرند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ کامران دانشجو، وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در اولین نشست روسای دانشگاه های کشور  که در سالن همایش های پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی برگزار شد طی سخنرانی گفت: مهم ترین وجه ادامه این چنین هم اندیشی هایی در ارتباط با بحث حماسه سیاسی با توجه به بحث پیشرو یعنی انتخابات ریاست جمهوری است.

دانشجو تصریح کرد: دانشگاه ها نسبت به کاندیدا ها بی طرف هستند اما نسبت به نظام حتما طرف دارند مگر می شود نسبت به نظام بی طرف بود همچنین هیچ مسئول دانشگاهی نباید نسبت به کاندیداها طرفی را بگیرد و ما اجازه نخواهیم داد کسی بخواهد با بهانه های واهی خطشه وارد کند.

دانشگاه میتینگ و ستاد انتخاباتی کسی نیست

دانشجو در ادامه به بحث انتخابات و امتحانات دانشجویان اشاره کرد و گفت: در برخی از دانشگاه های جنوب آنقدر هوا گرم می شود که قبل از رسیدن فصل تابستان امتحانات به اتمام برسد و من این نکته را بیان می کنم ما هر کار و یا تصمیمی انجام دهیم عده ای قلیل اما پر سروصدا حرف خود را می زنند البته این نکته را نیز بیان کنم که دانشجویان در زمان انتخابات نباید امتحانی برگزار شود.

وی افزود: هم اکنون دشمنان ما  از جمله بی بی سی که خود را در این برهه از زمان طرفدار علم در ایران معرفی می کنند چطور ممکن است دانشمندان ما را ترور کنند بنابراین آنها مبارزه با علم و پیشرفت در ایران را جزء برنامه های خود قرار دادند و حال مدعی علم در ایران هستند.

وی تصریح کرد: دانشجویان به هیچ عنوان در زمین دشمن بازی نکرده اند و پازل دشمن را تکمیل نکرده اند دانشجویان ما واقعا هوشیارانه عمل می کنند بنابراین باید سعی کنیم که حضور کاندید ها را در دانشگاه ها تضهیل کنیم البته با رعایت چهار چوب مقررات.

وی اظهار داشت: بحث این عده از دشمنان رقابتی است نه بحث علمی و این جهش و پیشرفت را دشمنان نمی توانند تحمل کنند.

هیچ دانشگاه و خوابگاهی در زمان انتخابات ریاست جمهوری تعطیل نیست

دانشجو در ادامه به آمار تعداد برگزاری جلسات انتخاباتی اشاره کرد و گفت: 110 جلسه انتخاباتی دانشجویی که در دانشگاهها برگزار می شود در پرتال این سازمان ثبت شده است چنانچه در دانشگاه تربیت مدرس 17 نفر از کاندید ها و یا مسئولین انتخاباتی  حضور داشته اند.

وی افزود: دانشگاه میتینگ و ستاد انتخاباتی کسی نیست و باید در دانشگاه ها ضوابط و قوانین به درستی اجرا شود وی در ادامه به مشکلاتی که اخیرا در دانشکده اقتصاد و مدیریت رخ داده است اشاره کرد و گفت:  این مسائل از زمانی مطرح شد که من به سفر چین رفته بودم و وقتی از سفر بازگشتم متوجه وجود چنین مشکلاتی شدم این را باید بیان کنم که هنوز دانشگاه از ما ظرفیت درخواست پذیرش دانشگاه نکرده و همچنان این مذاکرات ادامه دارد چنانچه تا آخر این هفته این مشکلات حل می شود.


وی در خصوص ضرورت دانشگاه علوم انسانی در دانشگاه ملی مهندسی گفت: این موضوع در دست پیگیری قرار داد و جای هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

وی در ادامه دوباره به بحث زمان امتحانات و انتخابات ریاست جمهوری اشاره کردو گفت: هیچ دانشگاهی حق ندارد در زمان انتخابات  تعطیل باشد همچنین هیچ خوابگاهی نیز در این زمان تعطیل نیست.

وی در پایان به مساله دانشگاه علامه و مشکلی که اخیرا برای عده ای از دانشجویان رخ داده اشاره کرد و گفت: آنهایی که نوبت دوم هستند باید از مزایای نوبت دوم استفاده کنند  و پردیس خود گردان برای آنها نبوده دانشجویان به هیچ عنوان نگران نباشند و با همان شرایطی که در دفترچه آزمون آمده پیگیر مشکل آنها هستیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.