دبير کل مجمع جهاني اهل بيت(ع) گفت: علما به عنوان وارثان علوم انبيا، مهمترين نقش را در جريان بيداري اسلامي به عهده دارند.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران مستقر در اجلاس سران آيت‌الله محمدحسن اختري دبير کل مجمع جهاني اهل بيت(ع) در دومين روز اجلاس "علما و بيداري اسلامي" با اشاره به نقش خاص علما در بيداري اسلامي گفت: علما بر حسب برخي روايات جانشينان پيامبران و وارثان علوم انبيا هستند لذا همچون آن بزرگواران نقش هدايت و اگاهي مردم را به عهده دارند.

وي در ادامه افزود: علماي امت نقشي پررنگ و بي‌بديل در بيداري ملتها دارند و مانند پيامبر که راهنما و بشير و نذير بود آنها هم نقش بشارت و انذاردهندگي دارند.

دبير کل مجمع جهاني اهل بيت(ع) همچنين درباره آينده جريان بيداري اسلامي خاطرنشان کرد: به خواست خداوند متعال جريان بيداري اسلامي راه روشني دارد و مي‌تواند موجب بصيرت و آگاهي ملتهاي مسلمان شود و اين جريان در بين جوامع مسلمان حتي در بين جوامعي که مسلمانان در اقليت هستند، در حال گسترش و رونق است .

آيت‌الله اختري همچنين نسبت به توطئه دشمنان در مصادره جريان بيداري اسلامي هشدار داد و گفت: آينده بيداري درخشان و ورشن است اما راهي سخت و پر خار و خاشاک در پيش دارد و لذا نبايد از توطئه‌هاي دشمنان غافل بود.

عضو شوراي مرکزي مجمع جهاني بيداري اسلامي گفت: در ميان کشورهاي اسلامي افرادي سودجو، سلطه‌گر و مزدور وجود دارند که جريان بيداري را براي خود خطر مي‌دانند که بايد مواظب حرکات و نقشه‌هاي آنها بود همچنين آمريکا و صهيونيسم حرکت بيداري را منافي منافع خود مي‌دانند و براي استمرار سلطه خود  با ان مقابله مي‌کنند.

وي همچنين اتحاد شيعه و سني را از عوامل موثر و بسيار موفقيت‌بخش در تداوم بيداري اسلامي دانست و خاطرنشان کرد: تفرقه و ايجاد حساسيتهاي مذهبي از اهداف دشمنان براي جلوگيري از بيداري اسلامي است که مسلمانان بايد با پشت پازدن به اختلافات و اتحاد بين خود با اين ترفند قديمي دشمن مقابله کنند.

دبير کل مجمع جهاني اهل بيت(ع) وحدت بين فرق مسلمين را مساوي قدرت، عزت ، عظمت و موفقيت دانست و افزود: اين موضوع موجب تعميق و گسترش بيداري خواهد شد.

آيت‌الله اختري در بخش ديگري از اظهاراتش درباره بحران سوريه نيز گفت: موضوع سوريه جزئي از سودجوئيهاي دشمنان است آنها با اين موضوع، موجي را براي رسيدن به منافع خود ايجاد کردند و با سوء استفاده  از ايمان و اعتقادات مسلمين موضوع سوريه را از راه غير مسالمت‌آميز پيگيري کردند در حاليکه با راه مسالمت‌آميز هم مي‌شد به يک نقطه تفاهم در اين کشور رسيد.

دبير کل مجمع جهاني اهل بيت(ع) خاطر نشان کرد: آمريکا و صهيونيسم و ايادي آنها با گسيل تروريستها از کشورهاي شمال افريقا، عربستان، قطر، اردن و ترکيه و حتي کشورهاي اروپائي مانند آلمان به سوريه قصد سوء استفاده از شرايط اين کشور را دارند و قصدشان دلسوزي براي مردم اين کشور نيست بلکه هدفشان خدمت به اهداف رژيم صهيونيستي است.

 عضو شوراي مرکزي مجمع جهاني بيداري اسلامي با اشاره به وجود ظلم و ستم و ديکتاتوري در کشورهائي مانند عربستان و قطر افزود: اين کشورها موضوعاتي را که خود گرفتار آنند بهانه کردند تا اوضاع سوريه را به هم بريزند و اقدامات آنها در جهت مخالفت با جبهه مقاوت اسلامي و همسو با تامين منافع دشمنان اسلام است.

وي با بيان اينكه ارتش آزاد و گروه النصره ريشه‌اي خارجي دارند و رهبريشان با گروههاي خارجي مانند القاعده است، گفت: اگر اين گروهها بيدار شده بودند به جاي کشتار مسلمانان سوريه، عليه منافع آمريکا و صهيونيستها اقدام مي‌کردند لذا به خاطر عمکرد بدشان، اکنون اکثر مردم سوريه مخالف اين گروههاي تروريستي و تندرو هستند.

دبير کل مجمع جهاني اهل بيت(ع) همچنين اجلاسهاي قبلي مرتبط با بيداري اسلامي را اجلاسي خوب ، مفيد و تاثيرگذار دانست و گفت: اجلاس "علما و بيداري اسلامي" از همه اجلاسهاي قبلي مهمتر است چون علما در ميان امت اسلام نقش هدايتگري، روشنگري و بيدارگري دارند.

آيت‌الله اختري همچنين درباره نقش انقلاب اسلامي ايران و رهنمودهاي امام(ره) و رهبر معظم انقلاب در گسترش بيداري اسلامي خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامي ايران و امام راحل(ره) نقشي اساسي و کليدي است در بيداري مسلمين و رهنمودها و توصيه‌هاي حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، جريان بيداري اسلامي را تاکنون به پيش برده و موجب خاموشي توطئه‌هاي دشمنان شده است.

 گفتني است اجلاس علماي امت  و بيداري اسلامي به عنوان مهمترين نشست مجمع بيداري اسلامي تاکنون، با حضور حدود 700 مهمان داخلي و خارجي در سالن اجلاس سران کشورهاي اسلامي در تهران  در حال برگزاري است و در آن درباره مباحث مهم جهان اسلام و در راس آن وحدت امت اسلامي، بيداري اسلامي، چالش‌هاي جهان اسلام و راه‌هاي مقابله با آن بحث و تبادل نظر خواهد شد.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار