مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از برگزاری یادواره شهید علامه سعید رمضان البوطی مفتی اعظم فقه شافعی (رض) سوریه و از شهدای حوزه تقریب مذاهب اسلامی در سنندج خبرداد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت الاسلام محرمعلی فراشی مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در سنندج، اظهار داشت: برای نخستین بار در سطح کشور و به همت مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور یادواره شهید علامه سعید رمضان البوطی (ره) مفتی اعظم فقه شافعی (رض) سوریه در سنندج برگزار می شود.

وی افزود: این یادواره روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت و همزمان با سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری (ره) و روز گرامیداشت معلم برگزار مي شود و علاوه بر روحانیون برجسته اهل سنت منطقه شاهد حضور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، اعضای شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب، نماینده ولی فقیه در سوریه و مشاور مقام معظم رهبری در امور روحانیون خواهیم بود.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، بيان کرد: علامه سعید رمضان البوطی (ره) شهید حوزه تقریب مذاهب ۴۰ روز پیش توسط ایادی استکبار در مسجد الایمان شهر دمشق به شهادت رسید و با توجه به خدمات و تلاش های چندین دهه ای این عالم فرزانه در حوزه تقریب مذاهب اسلامی و باتوجه به قرابت مذهبی و قومی ایشان با مردم کردستان شاهد برپایی این یادواره به میزبانی شهر سنندج خواهیم بود.

حجت الاسلام فراشی عنوان کرد: در این یادواره علاوه بر سخنرانی شخصیت های برجسته جهان اسلام سعی می شود آثار، تالیفات و خدمات ارزنده این عالم ربانی نیز به همگان معرفی شود و امید است در این خصوص نیز اصحاب رسانه با تمام توان ما را كمك كنند.

وی افزود: تکریم و تجلیل از مقام شامخ شهدای روحانی و تلاش در مسیر حفظ آرمان های والای آنها از جمله اولویت های مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور است و در ایام مختلف سال سعی می شود یادواره هایی در راستای تکریم شهدای حوزه تقریب مذاهب برگزار كنيم.

حجت الاسلام فراشی از تدوین و مستندسازی زندگی نامه و آثار ۵۲ شهید روحانی اهل سنت منطقه غرب و شمال غرب کشور تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و بر گسترش فعالیت های مرتبط با این حوزه با همكاري ساير ادارات و سازمان هاي دولتي در كردستان تاکید کرد./ک

برچسب ها: رمضان ، یادواره ، سنندج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.