رئيس دستگاه ديپلماسي گفت: براي حل بحران سوريه تاكنون چند جلسه با حضور وزراي خارجه داشته‌ايم و در حال پيگيري هستيم تا پيشنهاد محمد مرسي رئيس جمهوري مصر براي حل بحران سوريه عملي شود.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران مستقر در اجلاس سران محل برگزاري اجلاس "علما و بيداري اسلامي" علي‌اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان در حاشيه برگزاري نشست نوبت بعدازظهر اين اجلاس و با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به تأثير برگزاري اين نشست‌ها در خنثي‌سازي توطئه‌هاي دشمنان جهان اسلام گفت:‌ برگزاري اين نشست‌ها نشان مي‌دهد كه ما مي‌توانيم اهداف والاي خود را نشر دهيم و اوضاع مطابق آنچه كه دشمنان مي‌خواهند پيش نرود چرا كه غربي‌ها نمي خواهند واقعيت بازگو شود و در مقابل ما سعي مي‌كنيم واقعيت‌ها را براي دوستداران اسلام بيان كنيم.

وي در ادامه با اشاره به تداوم بحران در سوريه و تلاش برخي از كشورها براي حل و فصل آن تصريح كرد: مسئولين مصري با سفر به تهران يك پيشنهاد چهارجانبه متشكل از مصر، جمهوري اسلامي ايران، تركيه و عربستان ارائه كردند.

صالحي افزود:‌ تاكنون چند جلسه با حضور وزراي خارجه داشته‌ايم كه يكي جلسه رؤساي جمهور اين كشورها بوده و ما در حال پيگيري هستيم تا پيشنهاد محمد مرسي رئيس جمهوري مصر براي حل بحران سوريه عملي شود.

وزير امور خارجه كشورمان ادامه داد: مدتي بود كه اين پيشنهاد به حاشيه رفته بود اما در تماسي كه هفته پيش با وزير امور خارجه مصر داشتيم تقاضا كرديم پيشنهاد محمد مرسي بررسي شود و در به‌همين دليل طي چند روز گذشته هيئتي از سوي رئيس جمهور مصر در رابطه با اين موضوع به ايران سفر كردند.

صالحي تصريح كرد:همانطور كه امروز اعلام كرديم پيشنهاد شده جلسه چهارجانبه وزراي امور خارجه در تهران و يا در هر كشور ديگري برگزار شود و ما آمادگي لازم براي ميزباني آن را داريم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار