رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه وجود نازنین حضرت زهرا (س) اقیانوس بیکرانی است که هرکس تنها به اندازه ظرفیت خود از این اقیانوس برداشت می‌کند، گفت: حضور حضرت فاطمه زهرا(س) در صحنه جامعه، الگوی حیات اجتماعی است.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مراسم بزرگداشت مقام زن به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) روز گذشته (سه‌شنبه 10 اردیبهشت ماه) با سخنرانی کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌ها در جمع کارکنان زن این مرکز و با حضور معاونان در محل مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد .

جلالی در مراسم با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: کارکنان زن مرکز پژوهش‌های مجلس برای پیشبرد اهداف این مرکز بسیار زحمت می‌کشند و با همت خود بسیاری از کارهای مرکز را انجام می‌دهند.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در توصیف فضایل حضرت فاطمه زهرا(س) تصریح کرد: وجود نازنین حضرت فاطمه زهرا (س) اقیانوس بیکرانی است که هرکس تنها به اندازه ظرفیت خود از این اقیانوس برداشت می‌کند.

وی زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) را کوتاه اما پربرکت خواند و افزود: تمام زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) چه در دوران کودکی به عنوان فرزند پیامبر اکرم (ص) و چه به عنوان همسر امام علی(ع) و چه به عنوان مادر و چه به عنوان شخصیتی حاضر در عرصه سیاست و حکومت، از ابعاد مختلف قابل تامل است.

جلالی با تاکید براینکه شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان یک همسر باید الگوی جامعه باشد، یادآور شد: بسیاری از لحظات زندگی مشترک حضرت فاطمه زهرا (س) و امام علی (ع)، سندی بزرگ و نمونه‌ای‌ اعلی برای همسرداری در جامعه است که در کنار آن نحوه تربیت فرزندان را در وجود حضرت فاطمه زهرا (س) مشاهده می‌کنیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: پیوند ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) یک پیوند ناگسستنی بود که با ولایت و رهبری هم پیوندی ناگسستنی پیدا کرده بود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در توصیف رفتار حضرت فاطمه زهرا (س) در دفاع از مقام ولایت، گفت: در تاریخ می‌بینیم که حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان شخصی که در مسیر ولایت گام برمی‌دارد چه دفاع جانانه‌ای از مولا علی (ع) انجام می‌دهد که این تنها دفاع زن از شوهر نبود بلکه بخش بزرگ آن دفاع از مسیر امامت و ولایت و عدم انحراف در زندگی بود.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا (س) در روزهای مظلومیت امام علی (ع) در کنار ایشان بودند تاجایی که وجود مبارک خود را فدای غربت امام و ولایت و رهبری ایشان کردند.

جلالی تصریح کرد: حضور حضرت فاطمه زهرا (س) در صحنه جامعه و سخنان فصیحی که ایشان مطرح می‌کردند می‌تواند الگوی حضور در حیات اجتماعی باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسی مجلس افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) بانوی عالم خلقت است که وجود پاک ایشان معصومه بوده و عصمت دارد که چنین مقامی جای مطالعه بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه باید درس هدفمندی در زندگی را از فاطمه زهرا (س) بیاموزیم، گفت: هدف زندگی نباید تنها مسائل پیش پا افتاده باشد باید در زندگی اهداف بلندی داشته باشیم چراکه بسیاری از امتیازهای زندگی نیاز به همت و تلاش دارد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه امروز از برکت انقلاب اسلامی متنعم هستیم، یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی الهی بوده که برآمده از خون شهدا است و سربازی برای این نظام و کشور و مردمی جای کار دارد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ جای دنیا ملتی به خوبی مردم ایران ندارد، توضیح داد: خدمت به چنین مردم بزرگواری مایه افتخار است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، خدمت به مردم را ارزشمند خواند و خطاب به کارکنان حاضر در این مراسم گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس محل خدمت است و اکنون شما در جایگاه خوبی برای خدمت به مردم قرار دارید که خدا به هرکسی این توفیق را نمی‌دهد که امیدوارم تلاش شما برای ارتقاء جایگاه مرکز پژوهش‌های مجلس استمرار داشته باشد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: جلالی ، حضرت زهرا ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار