مدير جهادكشاورزي شهرستان رامشير گفت: برداشت هندوانه در این شهر که قطب تولید هندوانه در کشور به شمار می‌رود آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، مصطفي هنرمنديان اظهار کرد: برداشت هندوانه در سطح یک هزار و 800 هکتار و طالبي در سطح 300 هکتار از اراضي شهرستان رامشير با اشتغال 800 نفر مستقيم و دو هزار نفر غيرمستقيم آغاز شد.

وی افزود: دلایل موفقيت و توسعه کشت هندوانه و طالبي در شهرستان رامشير را مي‌توان وجود رودخانه جراحي، سابقه، علاقه و پشتکار مردم، شرايط محيطي و اقليمي مناسب و دشت حاصلخيز موجود در رامشیر دانست.

هنرمندیان پيش‌بيني کرد: تا پايان فصل برداشت، 90 هزار تن هندوانه و 25 تن طالبي برداشت خواهد شد و با این آمار برداشت امسال 18درصد نسبت به سال گذشته افزايش خواهد داشت.

مدير جهادكشاورزي شهرستان رامشير خصوصيات کيفي هندوانه این ناحیه را مزه شيرين، رنگ قرمز، پوست نازک و شاداب و شکل و فرم مناسب برشمرد و گفت: هندوانه رامشير با عنايت به بازار، سبزي محصول و خواص کيفي بالا علاوه‌بر مصرف در استان و کشور، در صورت دریافت مجوز قانوني به کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس شامل کشورهای قطر، امارات، عراق، ترکيه و کويت نيز صادر مي‌شود.

 شهرستان رامشیر با نام قدیمی خلف آباد یکی از شهرهای استان خوزستان که دارای جمعیتی حدود ۷۰ هزار نفری است. این شهر از شمال با اهواز و از جنوب با امیدیه مجاورت دارد و در ۳۵ کیلومتری ماهشهر است. رامشیر در تاریخ ۱۳ دی ۱۳۸۴ به شهرستان تبدیل شد. کار بیشتر مردم آن کشاورزی است و رودخانه‌ای به نام جراحی از کنار شهر می‌گذرد./س

برچسب ها: رونق ، هندوانه ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.