عضو كميسيون تلفيق بودجه 92 در تشريح مصوبات جلسه صبح امروز(چهارشنبه) اين كميسيون گفت: بر اساس تصميم نمايندگان، به بانک مرکزي اجازه داده مي‌شود به ميزان مورد نياز "ايران چک" چاپ کند اما به شرط آن که معادل ريالي آن را در صندوق اندوخته اسکناس، جايگزين کند.

حسينعلي حاجي‌دليگاني نماينده مردم شاهين‌شهر ،‌ ميمه و برخوار در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در تشريح مصوبات  امروز کميسيون تلفيق گفت: براساس مصوبه امروز(چهارشنبه)کميسيون تلفيق به بانک مرکزي اجازه داده شد که به ميزان مورد نياز "ايران چک" چاپ کند اما اين مشروط به آنکه معادل ريالي آن را در صندوق اندوخته اسکناس ذخيره کند.

وي در ادامه افزود: همچنين با نظر نمايندگان دولت متعهد شد در صورتي‌که خيرين براي انجام امور خيريه خود از جمله ساخت مدارس وام دريافت کنند سود وامي را كه دريافت‌ كرده‌اند، پرداخت کند.

عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: همچنين در لايحه پيشنهادي دولت عنوان شده بود که خدمات آموزشي و بهداشتي و درماني به صورت خريد خدمت صورت گيرد که کميسيون با اين مسئله مخالفت کرد و استدلال اعضا نيز اين بود که ارائه خدمات آموزشي و بهداشتي از وظايف اصلي دولت است و پيشنهاد دولت با  اصل قانون اساسي مغايرت دارد.
انتهاي پيام/

برچسب ها: بانک ، مرکزی ، دلیگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار