یک روانشناس تجدید نظر مردان در خصوص وظایف زنان راضروری دانست و گفت: اینکه زن بایددر خانه کار کند و مرد در بیرون خانه، دیدگاهی است که باید در خصوص آن تجدید نظر شود.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


جواد تجرگفت: مردان باید درجوامع امروزیکه اکثرزنان در بیرون از خانه فعالیت دارند بخشی از وظایف خانه را به عهده بگیرند و زنان را در انجام امور خانه یاری دهند.

وی با بیان اینکه متاسفانهبا وجودگسترششتغال زنان در چند دهه اخیر هنوز فرهنگ مناسبی در خصوص کار کردن زنان در خارج از خانه بوجود نیامده است، گفت: هنوز هم شاهد این هستیم که اشتغال زنان موجب از هم پاشیدگی بنیان برخی خانواده ها شده و در بعضی موارد زنان مجبور می شوند از کار و علایق خود به خاطر ممانعت از این امر دست بکشند.

تجر فرهنگ سازی در خصوص پدیده اشتغال زنان را بسیار ضروری دانست و افزود: این مسئله باید در جامعه جابیفتد تا زنان با کمترین استرس به اشتغال خود بپردازند.

وی در ادامه در خصوص مشکلات زنان خانه دار نیز اظهار داشت: در حال حاضر حدود15 میلیون زن خانه دار در جامعه ما وجود دارد که جز قشر غیر فعال جامعه محسوب می شوند و این تعداد از زنان جامعه به علت اینکه کار و وظیفه مشخصی ندارند متاسفانه اغلب کارشان از سوی دیگر افراد خانواده نادیده گرفته می شود و این امر زمینه ساز بروز احساس تنهایی و افسردگی در آنان می شود.

وی گفت: داشتن یک کار مداوم و تکراری از طرفی و پرورش فرزندان از طرف دیگر و در کنار این دو نبود تضمین مالی موجب شده تا زمینه بروز مشکلات و اختلالات روانی در زنان خانه دار افزایش یابد.

این روانشناس افزود: علاوه بر افسردگی و اختلالات روانی ممکن، فشارهای روانی ایجاد شده بر جسم زنان نیز تاثیر گذاشته و موجب بروز دردها و ناراحتی های جسمی در آنان می شود.

تجر معتقد است همکاری مرد و زن در امور خانه و نگهداری فرزندان تا حد زیادی می تواند فشار و استرس ناشی از کارروزمره را در زنان کاهش دهد.

تجر گفت: در زنان شاغل مشکلات از این دست کمتر است، اما این زنان نیز مشکلات خاص خود را دارند و اصلی ترین آنها تعارض وظایف کاری آنان با وظایف آنها در منزل است که همینامر می تواند زمینه ساز ایجاد استرس و اضطراب در آنان شود.

این روانشناس افزود: اشتغال زنان مشکلات دیگری نیز دارد و آن از بین رفتن تعامل میان زن و شوهر است که موجب می شود این دو نتوانند تعامل مناسبی با یکدیگر داشته باشند که در این زمینه کار کردن زن و شوهر در یک محیط کاری می تواند تا حد زیادی رافع این مشکل باشد./س
برچسب ها: کرمانشاه ، افسردگی ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.