يک کارشناس سياست خارجي با بيان اينکه مصر بايد به گسترش روابطش با ايران اقدام کند، گفت: مقامات مصري براي ايجاد يک دولت مردم‌محور بايد با آشوبگران داخلي به صورت قاطع برخورد کند.

"مصطفي قوام" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه "محمد مرسي" (رئيس جمهور مصر)  در ابتداي شکل‌گيري انقلاب در اين کشور، شيوه‌هاي محافظه کارانه‌اي را در برخورد با غرب و رژيم غاصب صهيونيستي به کارگرفت، گفت: اين مسئله زمينه‌اي براي از سرگيري موج اعتراضات در ميدان " التحرير" مصر شد.

وي با تاکيد بر اينکه اين شيوه مرسي انقلابيون را بر آن داشت تا تصور کنند مسير انقلابشان به انحراف کشيده شده است، به وارد ميدان شدن و سوءاستفاده مخالفان انقلاب اسلامي در مصر اشاره و اظهار داشت:هدف معترضان وادار کردن مرسي به مذاکره و معامله با غرب بود؛ به عبارت ديگر موج اعتراضات در اين کشور نوعي امتيازگيري از دولت مرسي به‌وجود آورد.

قوام تصريح کرد: چنانچه شکل‌گيري يک انقلاب منجر به يک دولت مردم‌محور شود، مقامات آن کشور موظف هستند تا با قاطعيت با آشوبگران برخورد کنند، که اين امر در کشور مصر نيز صدق مي‌کند.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان کرد: مصر بايد با تعامل و همکاري جمهوري اسلامي ايران اين انقلاب نوپا را به جلو  پيش برد، چراکه کشورمان تمامي به رهبري با تدبيرامام خميني (ره) و حمايت‌هاي مردم با تمامي دشواري‌ها اين مراحل را با سربلندي طي کرده و شکست دشمن را پشت سر گذاشته است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مصر ، مرسی ، انقلاب ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار