مدیر کل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی در جلسه هماهنگی مدیران کل دستگاههای اجرایی در امر برگزاری بیست و هشتمین دوره تور دوچرخه سواری آذربایجان گفت: برگزاری این تور تکلیفی ملی و منطقه ای است.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، مهدی اسماعیلی با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت امام خمینی (ره )افزود: تلاشهای حوزه ورزش و اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و دستگاههای اجرایی در برگزاری تور دوچرخه سواری ستودنی است و باید برای ارتقاء جایگاه تور انتظار اهتمام و انتظار بیشتری داریم.

وی تصریح کرد: تور دوچرخه سواری آذربایجان بعد از بیست و هشت سال به جایگاهی رسیده که بیش از 45 تیم اروپایی و اسیایی برای حضور در تور اعلام آمادگی کرده اند و این توانمندی ستاد برگزاری در جذب تیم های خارجی و توانمندی ها و پتانسیل های ورزش آذربایجان شرقی را نشان می دهد.

وی فوتبال آذربایجان شرقی را یکی از قطبهای مهم در کشور دانست و افزود: حضور 3 تیم از تبریز در لیگ برتر فوتبال نشان از ظرفیت های بسیار بالای ورزش استان است و دوچرخه سواری نیز در حال حاضر همانند فوتبال برای استان و حتی کشور در آسیا افتخار آفرین بوده و هست.

وی برگزاری تور دوچرخه سواری آذربایجان را در این سطح و با این اعتبارات مالی، نیازمند همدلی و همیاری دستگاههای اجرایی استان دانست.

در جلسه هماهنگی مدیران کل دستگاههای اجرایی در برگزاری بیست و هشتمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی ایران (آذربایجان) مدیران کل صدا و سیما، راه و شهرسازی، وزارت امور خارجه، جمعیت هلال احمر ، فرودگاه تبریز، گمرکات، هواشناسی، منابع طبیعی، فرمانداران شهرستانهای تبریز، مراغه، جلفا، مدیرعامل منطقه آزاد تجاری ارس، فرماندهی نیروی انتظامی و سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز حضور داشتند.

بیست و هشتمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی ایران (آذربایجان) یکم تا ششم خرداد ماه 92 به مسافت 892 کیلومتر در 6 مرحله از تبریز با شعار پاک پیروز شو آغاز و با طی مسیر شهرهای مراغه، ارومیه، خوی و جلفا و داخل شهر تبریز برگزار خواهد شد.

در تور دوچرخه سواری آذربایجان 5 تیم باشگاهی پتروشیمی تبریز ، دانشگاه آزاد اسلامی، تیم ملی در قالب آینده سازان، منتخب آذربایجان شرقی و منتخب آذربایجان غربی در کنار 6 تیم ملی آلبانی ، الجزایر ، جمهوری آذربایجان ، هنگ کنگ ، قزاقستان و ازبکستان از 3 قاره در بیست و هشتمین دوره تور، نوید رقابتهای خوبی را می دهد.

بیست و هشتمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی ایران (آذربایجان) در مسیر استانهای آذربایجانغربی و آذربایجانشرقی در 6 مرحله برگزار خواهد شد و در مرحله نخست رکابزنان مسیر 128 کیلومتر تبریز به مراغه را روز چهارشنبه یکم خرداد رکاب خواهند زد.

مرحله دوم در مسیر مراغه به ارومیه میهمان استان آذربایجانغربی خواهند بود و مسیر 194 کیلومتر را رکاب می زنند و در مرحله سوم مسیر ارومیه به خوی را به مسافت 126 کیلومتر طی خواهند کرد.

مرحله چهارم در مسیر خوی به منطقه آزاد تجاری ارس به مسافت 152 کیلومتر ، مرحله پنجم در مسیر سنگین 191 کیلومتری و کوهستانی منطقه آزاد تجاری ارس به طرف پیست اسکی سهند تبریز برگزار و مرحله نهایی تور در داخل شهر تبریز بصورت کریتیریوم به مسافت 100 کیلومتر برکزار میشود.

جمال الدین محمود از کشور مالزی ناظر اتحادیه جهانی دوچرخه سواری بر بیست و هشتمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی ایران (آذربایجان) خواهد بود و نورمن شل مردین از انگلستان مشاور فنی تور برای دومین سال متوالی ، لودیگ گالاند از فرانسه نماینده شرکت فتوفینیش، مارتین بروین از هلند برای سومین سال متوالی و مجید ناصری از ایران داوران بین المللی و رسمی اتحادیه جهانی دوچرخه سواری در این دوره حضور خواهند داشت./زر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار