برای اولین بارسیستم آبیاری تلفیقی بارانی پرتابل با تلاش و نوآوری یک کشاورز پرتلاش در آیینی با حضور فرماندار و مسوولان دستگاه های اجرایی گچساران رونمایی شد.

ˈمحمد شفیعیˈ در آیین رونمایی از این طرح در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران یاسوج در دشت ˈآبدالانˈ از توابع روستای امامزاده جعفر گفت: استفاده از قطعات مکانیکی با سرمایه اندک و بهره وری بیشتر از مهمترین مزایای این طرح است.
وی اظهار کرد: افزایش کیفی و کمی تولید، بهره وری بیشتر از نزولات آسمانی، پیشگیری از تخریب خاک و تبدیل زمین های دیم به آبی از دیگر مزایای استفاده از این طرح می باشد.
فرماندار گچساران بیان کرد: کارشناسان تحقیقات کشاورزی و جهاد کشاورزی به صرفه اقتصادی بودن این طرح را تایید کرده اند که امید می رود با به تولید انبوه رسیدن این طرح علاوه بر حمایت از این تولیدکننده تحولی بزرگ در کشاورزی این شهرستان رخ دهد.
شفیعی، از تبدیل ایده های این طرح به صورت کتابچه، پیگیری برای ثبت شدن این طرح به نام کشاورز نمونه ˈمحمدرضا کشوریˈ و حمایت از این تولید کننده موفق خبر داد و عنوان کرد: در سال جهاد سیاسی و اقتصادی حمایت از ایده های جدید از برنامه های حمایت جدی دولت عدالت محور است./س
برچسب ها: سیستم ، آبیاری ، قطره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.