شخصیتهای روحانی و غیر روحانی تا زمانی که در فضاي دراماتیک قرار نگیرد قدرت جذب مخاطب را نخواهد داشت.

طهماسب صلح جو منتقد سینما در خصوص جشنواره روحانیت در قاب سینما به خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: موضوع روحانیت موضوع تازه ای در سینما است و به لحاظ دراماتیک بودن شخصیتها باعث جذابیت آن در فضای سینما و مخاطبان می شود.
وی افزود: فضای دراماتیک در سینما تنها مختص روحانیت نبوده و هر شخصیتی تا زمانی که در این فضا قرار نگیرد قدرت جذب مخاطب را ندارد.
طهماسب اظهار داشت: فضای دراماتیک فضایی آکنده از خیر و شر است و تا زمانی که شخصیت ها دراین فضا قرار نگیرند نمی توانند حقانیت خود را به مخاطب انتقال دهند.
وی تصریح کرد: فیلم های سینمایی "مارمولک"، "زیر نور ماه"، "رسوایی"، "طلا و مس" به دلیل نداشتن تنش، مورد پذیرش مخاطبان قرار گرفت در غیر این صورت با مخاطب ارتباط برقرار نمی کرد.
وی ادامه داد: فضای دراماتیک تنها مختص قشر روحانی نبوده و هر شخصیتی که بخواهد روی مخاطب تاثیر بگذارد باید آمیزه ای از خیر و شر را به تصویر بکشد.
منتقد سینما در ادامه در خصوص حضور روحانیت در قاب سینما و تلویزیون عنوان کرد: پرسوناژ روحانیت زمانیس که وارد قاب سینما می شود برای جامعه روحانیت نگران کننده است.
وی ادامه داد: آن ها نگران مخدوش شدن چهره و روحانیت در جامعه هستند اما نباید این را نادیده گرفت که شخصیت های تک بعدی جلوه و جلایی برای مخاطب ندارد و حتما باید با فراز و فرودهایی همراه باشد تا تاثیر خود را بر روی مخاطبان بگذارد.
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم برگزاری این جشنواره تاثیرات مطلوبی بر روی آثار سینمایی به همراه داشته باشد./ي2
برچسب ها: صلح جو ، روحانی ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.