انریکه کاپریلس، رهبر اپوزیسیون و نامزد انتخاباتی ونزوئلا از تصمیم این حزب برای شکایت از نتایج انتخابات ریاست جمهوری در برابر دادگاه عالی این کشور خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آپورئا ، کاپریلس روز گذشته  مصادف با روز کارگر در جمع هوادارن خود که تظاهرات برگزار کرده بودند، اعلام کرد :"روز دوم "می" به صورت رسمی در  برابر دادگاه عالی کشور به نتایج انتخابات ریاست جمهوری  شکایت خواهم کرد و از این طریق  انتخابات را به چالش خواهم کشید."
در این انتخابات  انتخابات ریاست جمهوری 14 آوریل، نیکلاس مادورو توانست نزدیک به 51 درصد از آرا را بدست آورد در حالی که انریکه کاپریلس توانست 49 درصد از آرا را به خود اختصاص داد.
در تاریخ 15 آوریل شورای انتخابات ملی ونزوئلا با تاکید بر غیر قابل برگشت بودن نتایج انتخابات، مادورو را به عنوان رئیس جمهور این کشور معرفی کرد.
دقایقی پس از معرفی مادورو به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا، کاپریلس ضمن فاشیست خواندن اقدامات دولت وقت اعلام کرد که  ریاست جمهوری مادورو را به رسمیت نخواهد شناخت و خواستار بازشماری آرا شد.
شورای انتخابات ملی ونزوئلا نیز در ابتدا از پذیرفتن این تقاضا خودداری کرد اما با بالا گرفتن درگیری‌ها و تنش‌های میان اپوزیسیون و هواداران مادورو مسئولین شورای انتخابات تقاضای کاپریلس را پذیرفتند.
شورای انتخابات ونزوئلا اعلام کرد که حاضر به بازشماری آرا است، اما هشدار داد که این بازشماری در نتیجه نهایی تغییری ایجاد نخواهد کرد.
کاپریلس پس از مطلع شدن از اظهارات مسئولین این شورا اعلام کرد که دیگر خواستار بازشماری آرا نیست بلکه می خواهد تا انتخابات مجددا صورت گیرد.







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار