محمدرضا
سپهري در گفتگو با
خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: آموزش كارآفريني
يك مفهوم چند وجهي است به طوري كه اين گونه آموزش ها بخشي از آموزشهاي
مرتبط با زندگي شغلي، نگرش ها، مهارت هاي اجتماعي، توانمندي ها و دانش كسب و
كار است.
وي در ادامه با اشاره به اثربخش نبودن دوره هاي كارآفريني در مدارس
تصريح كرد: مهم ترين هدف از ارايه دوره هاي كارآفريني در مدارس بايد
توانمندسازي دانشآموزان در جهت تغيير نگرش و گسترش دامنه انتخاب به منظور
ايجاد فرصت هاي شغلي جديد باشد.
رئيس موسسه كار و تأمين اجتماعي خاطر نشان كرد: ما در كشف توانايي ها و
ارزيابي شايستگي هاي دانش آموزان مشكل داريم هم چنين در يادگيري، ابزار
آموزشي و محتواي آموزشي با مشكل مواجه هستيم كه اين امر با توجه به كيفيت
پايين مدرسان كارآفريني و حمايت نكردن از دانش آموزان كارآفرين اجراي اين
طرح را در كشور با مشكل مواجه مي كند./ل