مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: ماهانه بیش از 30 مسابقه کتاب‌خوانی در زنجان برگزار می‌شود که این مسابقات به صورت آنلاین و مکتوب است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،محمد ربیع احمدخانی به برگزاری مسابقات فرهنگی کتاب‌خوانی در استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: طی دو سال گذشته 2 هزار و 15 مسابقه مختلف کتاب‌خوانی در استان زنجان برگزار شده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته حدود 700 مسابقه کتاب‌خوانی برگزار شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه ماهیانه بیش از 30 مسابقه کتاب‌خوانی در زنجان برگزار می‌شود، تصریح کرد:‌ این مسابقات به صورت آنلاین و مکتوب است.

وی با اشاره به اینکه در مسابقات کتاب‌خوانی علاقه‌مندان می‌توانند پی دی اف کتاب‌ها را تهیه کنند، اذعان داشت: بیش از 400 عنوان کتاب در شبکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور وجود دارد.

احمدخانی با بیان اینکه مسابقات کتاب‌خونی برای عموم مردم و به صورت کشوری برگزار می‌شود، اظهار کرد: این مسابقات برای دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی، مادران و زنان خانه‌دار، طلاب دانشجویان، مددجویان و نظامیان به صورت ماهیانه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در این مسابقات کتاب‌خوانی هر ماه جوایزی نیز برای برگزیدگان اهدا می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور 11 کار گروه نهاد تخصصی وجود دارد، افزود: این 11 کار گروه هر کدام 10 یا 15 عضو دارد.

وی با بیان اینکه اعضای کار گروه را متخصصین کتاب و کتاب‌خوانی هر حوزه تشکیل می‌دهد، گفت: برای مثال در حوزه دین کار گروه ویژه در حوزه دین حضور دارد.

احمدخانی با بیان اینکه کتاب‌های منتشر شده در کل کشور نیازی است که از طریق اعضای کتابداران و استان‌ها اعلام می‌شود، خاطرنشان کرد: این کتاب‌ها خریداری و جمع بندی شده  و کار گروه‌ها به ترتیب اولویت مصوب و اداره کل منابع کتاب‌های موردنظر را خریداری می‌کند.

وی اضافه کرد: بخشی از بهترین کتاب‌ها با توجه به مراجعین و اعضای کتابخانه خریداری می‌شود و از نظر منبع و اعتبار هیچ محدودیتی وجود ندارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان درباره باز بودن کتابخانه‌ها در روزهای تعطیل گفت: اگر تعدادی از کتابخانه‌ها علاقه‌‌مند و مراجعه کننده و درخواست کننده داشته باشند، می‌توان روزهای جمعه را نیز کتابخانه‌های مورد نظر را فعال اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در فرهنگسرای امام خمینی (ره) نمایشگاه کتاب دایر است، گفت: این نمایشگاه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان راه‌اندازی شده است.
برچسب ها: کتاب ، زنجان ، مسابقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.