مطالعات نشان می دهد که افزایش موارد سل فعال و ایجاد باسیل های مقاوم به داروهای موجود، موجب گسترش موارد سل در بسیاری از مناطق جهان شده است.

علی اکبر مرادی، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سل هنوز یکی از ناخوشی ها و عوامل مرگ و میر در جهان است که هزینه های سنگینی را به جوامع و مردم تحمیل می کند

وی تصریح کرد:با تغییر الگو های زندگی به ویژه الگوهای رفتاری و نیز افزایش بروز برخی از بیماری های مزمن و زمینه ای، به نظر می رسد که سری ریسک فاکتورهای مهم در بروز سل فعال نقش داشته باشند.
 
مرادی با بیان اینکه در نتیجه عوامل فوق خطر مقاومت میکروب نسبت به داروها افزایش می یابد،‌تاکید کرد: مطالعات نشان می دهد که  افزایش موارد سل فعال و ایجاد باسیل های مقاوم به داروهای موجود، موجب گسترش موارد سل در بسیاری از مناطق جهان شده است.
 
وی یاد آور شد:  متاسفانه در سال های اخیر شاهد تغییر ماهیت برخی از موارد سل در جهان بوده ایم که این موارد به راحتی در برابر بسیاری از داروها مقاومت از خود نشان می دهند.
 
مرادی خاطر نشان کرد: در صورتیکه روند افزایش موارد سل فعال و مقاومت به داروهای موجود به شکل کنونی گسترش یابد، کنترل سل در آینده بسیار مشکل تر از زمان فعلی خواهد شد و به دنبال آن عوارض بیشتری از این بیماری نمایان خواهد شد./ح

برچسب ها: سل ، عفونت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار