محمد صادقی با انتقاد شدید از رقابت دو تیم ملی کشتی ایران و آمریکا در لس آنجلس گفت:جای تاسف دارد به جای اینکه از مسابقات جام جهانی خلیج فارس حمایت کنند می‌خواهند به لس آنجلس بروند.

به گزارش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران ،  محسن صادقی، رئیس فدراسیون جهانی کشتی آلیش، ظهر امروز جمعه در نشست خبری مسابقات بین‌المللی کشتی آلیش (جام جهانی خلیج فارس) تصریح کرد: بسیار خوشحالم که به عنوان یک ایرانی ریاست فدراسیون جهانی آلیش را بر عهده دارم. در حال حاضر 72 کشور عضو فدراسیون جهان آلیش هستند و من وظیفه دارم از این رشته شرقی و خصوصا ایرانی حمایت کنم.

وی ادامه داد: یقینا آلیش از ورزش های وارداتی به کشور ما به مراتب بهتر و شایسته تر است و ما باید ورزش‌های ملی و بومی خود را بنا به گفته مقام معظم رهبری ترویج بدهیم.

صادقی ادامه داد: قراردادی را با آکادمی ملی المپیک لیتوانی مبنی بر تحصیل در این رشته ورزشی برای دانشجویان جهان و ایرانی منعقد کرده ایم.

رئیس فدراسیون جهانی کشتی آلیش تاکید کرد: بیش از 30 میلیون پیام در خصوص تثبیت نام خلیج فارس در تقویم فدراسیون جهانی خود داشتیم. همچنین با تلاش‌ها و رایزنی‌های لازم نام مسابقات جام جهانی خلیج فارس در تقویم فدراسیون جهانی کشتی درج شد. امسال جزیره کیش به عنوان نخستین میزبان این رقابت‌ها است و از سال‌های بعد هم ممکن است که میزبان مسابقات تغییر کند.

وی افزود: از مردم ایران و همچنین مسئولین امر تقاضای حمایت دارم چرا که بارها و بارها کشورهای عربی از من تقاضا داشتند که نام این مسابقات را به خلیج عربی تغییر داده و یا حداقل از نام خلیج فارس استفاده نکنم تا آنها هم در این رقابتها شرکت کنند. ما هم اصلا اصراری به حضور آنها در این مسابقات نداریم.

صادقی گفت: زمانی که به عنوان رئیس فدراسیون جهانی این رشته ورزشی انتخاب شدم، به مسئولان فیلا اعلام کردم تا زمانی که من به عنوان رئیس فدراسیون جهانی آلیش هستم، اسرائیل حق ورود به این رشته ورزشی را ندارد.

رئیس فدراسیون جهانی کشتی آلیش گفت: با توجه به عنایت و توصیه‌های خاص رهبری نسبت به توسعه و گسترش ورزش‌های سنتی در بستر جامعه، باید نگاهی فراگیر به این رشته ورزشی داشته باشیم. فدراسیون جهانی کشتی به این مسابقات نگاهی تحت عنوان دروازه‌ طلایی توسعه برای گسترش کشتی‎های سنتی در جهان است."فدراسیون ما با حضور در مجامع مختلف جهان در کمیته بین المللی المپیک و اسپورت آکورد هم از جایگاه ویژه ای برخودار است".

صادقی گفت: کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس پیشنهادها و هزینه‌های سنگینی ارائه کردند تا نام خلیج فارس از روی این مسابقات برداشته شود اما  به دلیل واقعیت ملی، مذهبی و تاریخی ایران این عنوان را با پول عوض نکردیم.

رئیس فدراسیون جهانی این رشته ورزشی تاکید کرد: در حال رایزنی برای ورود این رشته ورزشی به مسابقات یونیورسیاد جهانی روسیه هستیم. ضمن اینکه تلاش خواهیم کرد تا مجوز حضور این مسابقات به بازی‌های آسیایی را به زودی اخذ کنیم.

صادقی با بیان اینکه الکساندر مدوید، کشتی‌گیر افسانه‌ای روسیه هم در مسابقات جام جهانی خلیج فارس حضور پیدا می‌کند، گفت: نکته‌ای بسیار تعجب آور در ذهنم وجود دارد. قرار است در تیم ملی کشتی ایران در تاریخ 29 اردیبهشت ماه در یک رویداد حضور پیدا کند. دراین تاریخ تیم های کشتی ایران و آمریکا در لس‌آنجلس برای بقای کشتی در المپیک با هم پیکار می‌کنند ،  جای تاسف دارد به جای اینکه از ما حمایت کنند می‌خواهند به لس آنجلس بروند.

صادقی افزود: در مسابقات خلیج فارس یکی از کشورهایی که قرار است در آن حضور پیدا کند آمریکا است.

رئیس فدراسیون جهانی کشتی آلیش در پایان خاطرنشان کرد: ما باید کاری می‌کردیم که آمریکایی‌ها پرچم خودشان را به ایران آورده و در کشور ما زانو بزنند . خاستگاه کشتی ایران ، است نه آمریکا و حامی کشتی رهبر معظم و دولت جمهوری اسلامی ایران است . 

برچسب ها: رئیس ، فدراسیون ، جهانی ، کشتی ، آلیش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار