امام جمعه خوی گفت: عمل برای خدا با انتظار ستایش از سوی مردم قابل جمع نیست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با دعوت از نمازگزاران برای رعایت تقوا، اظهار داشت: آمرزش گناهان، رسیدن به پاداش بزرگ الهی و انتقال از بدی‌ها به سوی خوبی‌ها از برکات رعایت کردن تقوا در روزمره زندگی است.

وی در ادامه با بررسی موضوع اخلاص، گفت:حواریون حضرت عیسی پرسیدند ای روح خدا انسان مخلص برای خدا کیست؟ فرمود «کسی که برای خدا کار کند و دوست نداشته باشد مردم او را به خاطر آن کار ستایش کنند پس کار برای خدا با انتظار ستایش از مردم قابل جمع نمی‌باشد».

شکوری با اشاره به سالروز بزرگداشت محدثان بزرگوار مرحوم صدوق و کلینی و روز درگذشت محدث نوری، تصریح کرد: پاسداری از فرهنگ و میراث اهل بیت (ع) و نشر آن، تربیت شاگرد، پاسخگویی به شبهات، تألیف کتب حدیثی و جمع‌آوری روایات ائمه (ع) مبارزه با جریان‌های انحرافی و پاسداری از فقه شیعه و راه‌اندازی حوزه‌های علمیه از جمله رسالت‌های سنگین محدثان و فقهای شیعه در طول تاریخ بوده است.

شورای نگهبان امین مردم در تأیید یا رد صلاحیت‌ها است

شکوری با اشاره به دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در زمینه انتخابات، گفت: ایشان به همه نامزدها توصیه فرمودند که در ارزیابی توانایی خود و جایگاه مدیریت اجرایی کشور دچار اشتباه نشوند.

خطیب جمعه خوی در ادامه اظهار داشت: بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، شورای نگهبان امین مردم در تائید یا رد صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری است و همه طبق قانون باید تسلیم آن باشند و با تبعیت از ولی امر مسلمین از حاشیه سازی و جنجال آفرینی پرهیز نمایند و آب به آسیاب دشمنان نریزند.

عمل به توصیه‌های حکیمانه رهبری بر همه واجب است

شکوری با اشاره به مواضع و توصیه‌های حکیمانه ولی امر مسلمین در طول سخنرانی‌های متعدد هفته گذشته گفت ضرورت برنامه‌ریزی مسئولان برای رسیدگی به معیشت کارگران، توصیه به مسئولان مبنی بر پرهیز از حاشیه سازی و ضرورت حرکت بر مبنای منطق، تبیین ویژگی‌های رئیس جمهور آینده مبنی بر استکبار ستیز، شجاع و نترس بودن، حکمت، تدبیر، تهذیب و صاحب برنامه بودن، اعتقاد به اقتصاد مقاومتی و داشتن شعارهای منطقی، دوری جستن از تشویش آفرینی از جمله توصیه‌ها و درخواست‌های آن بزرگوار از مسئولان، نامزدهای انتخاباتی و مردم بود که بر همه واجب است نصب‌العین قرار داده و عمل کنیم./س

برچسب ها: خدا ، خوی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.