امام جمعه مشهد با اشاره به روز کارگر، گفت: شخصیت جامعه در سایه کار کارگر است، در همین راستا كارگران باید از دو جهت تامین معیشت و تکریم مورد توجه قرار بگیرند.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته مشهد در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور و ملکوتی امام رضا(ع)، با تاکید بر این که عدم پرداخت حقوق چند ماهه کارگران در برخی واحدهای تولیدی باعث خجالت است، بیان کرد: همچنین آحاد جامعه باید با خرید کالاهای داخلی برای دست رنج کارگران کشور ارزش قائل شوند.

امام جمعه مشهد همچنين با اشاره به سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: بی حجابی زن ها به معنای آزادی مردها در التذاذ جنسی از آن ها است.

وي ادامه داد: در تمامی حقوقی که زن ها دارند دو حق انسان سازی و حق آزادی زن در انسان بودن از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان این که حق انسان سازی زن ها، حق برجسته ای است که در راس حقوق آن ها قرار دارد، ابراز داشت: مادر و پدر هر دو در تولید نسل مشترک هستند اما انسانیت انسان مربوز به مادر است و میزان ارادت و عشقی که به مادر می شود باید 3 برابر پدر باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حق آزادی زن در انسان بودن تصریح کرد: زن باید در استقلال وجودی خود آزاد بوده و در رهگذر شهوت رانی و ارضای جنسی مرد قرار نگیرد.

وی با تاکید بر این که در این صورت حق زن پامال می شود، اضافه کرد: با این حال احقاق حق زن توسط خود او و با رعایت عفت و حجاب قابل اجراست.

آیت الله علم الهدی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در این خصوص گفت: بنابر فرمایش ایشان، فرهنگ غرب با قرار دادن زن ها در معرض جنسی مردها، بزرگترین ظلم را در حق آن ها کرد که این ظلم سایر مظالم نسبت به زن ها بزرگتر است.

وی با بیان این که فضای بی حجابی، آزادی زن نیست، عنوان کرد: این ظلم که از سوی فرهنگ غرب تحت عنوان آزادی شد، ظلم منافقانه است.

امام جمعه مشهد صیانت از حجاب را تنها عامل احقاق حقوق زنان دانست و با بیان این که فرهنگ غرب به دنبال ساقط کردن این حق است، افزود: برخی زن ها با عدم رعایت حجاب اول به خود ظلم می کنند.

وی در خصوص جایگاه معلم نیز با بیان این که در کشور ما سه جریان آموزشی شامل حوزه های علمیه، مراکز آموزش عالی و آموزش و پرورش کار تعلیم را انجام می دهند اظهار داشت: در حوزه های علمیه آنقدر رابطه استاد و شاگردی زیباست که یک استاد هیچگاه به تامین منافع مالی فکر نمی کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در مراکز آموزش عالی نیز در این خصوص با اقدامات انجام شده، سطح بالا رفته است، ابراز تاسف کرد: با این حال در آموزش و پرورش این گونه نیست و به نوعی یک مشکل فرهنگی در جامعه ماست.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام مسئولیت مربوط به تعلیم و تربیت فرزندان ما بر عهده دولت قرار دارد که این فرهنگ، فرهنگ نادرستی است.

آیت الله علم الهدی با بیان این که در کشور ما نیز هر وقت مشکلی در بودجه پیش می آید اولین ضربه را قشر معلم می خورد، گفت: امروز، روز خوش فرهنگیان است که توانسته اند حقوق معوقه شان را بگیرند و باید به این موضوع توجه کنیم که آموزه ها و فرهنگ دینی ما غیر این اقتضا می کند.


برچسب ها: امام ، جمعه ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.