نتایج یک تحقیق در کشورمان نشان داد که بیش از دو سوم موارد سل در سنین 30 تا 40 سال بروز کرده است و در سنین کودکی و نوجوانی نیز موارد ابتلا به سل قابل توجه بوده است.

زین العابدین هروی، متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: سل از جمله بیماری هایی است که در تمام سنین، نژادها، مناطق و در هر دو جنس دیده می شود و شیوع بالایی دارد.

وی با بیان اینکه عمده موارد سل بر طبق بسیاری از مطالعات در سنین 30 تا 40 سال بروز کرده است و در سنین کودکی و نوجوانی نیز موارد ابتلا به سل قابل توجه بوده است.

هروی گفت: بر طبق نتایج این تحقیق موارد سل در جنس مذکر بیش از جنس مؤنث بوده است و افراد سالمند نیز با خطر بیشتری در خصوص عوارض سل مواجه هستند.

وی تصریح کرد: همچنین موارد شکست درمان نیز در برخی از بیماران مشاهده شد و البته این موارد در مقایسه با بسیاری دیگر از مطالعات و بررسی ها کمتر بود.

هروی خاطرنشان کرد: با بررسی عوامل مرتبط با شکست درمان و ارائه روش های لازم و همچنین توجه بیشتر به لزوم پیشگیری از موارد سل فعال و مقاوم به دارو می توان با بیماری سل مبارزه و عوارض و خطرات این بیماری را به ویژه برای گروه های پرخطر کاهش داد./ح

برچسب ها: سل ، میکروب ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار