در صورت عدم مبارزه جدی و فراگیر و در صورتیکه برای پیشگیری از بیمار های کلیوی اقدام جدی تری صورت نگیرد، این بیماری ها ممکن است در آینده نزدیک دامنگیر نظام سلامت کشور شود.

رحمان صداقت پیشه، فوق تخصص اورولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیماری کلیه یک بیماری به اصطلاح خاموش و بی  صدا است و مبتلایان به آن مدت ها از بیماری خود بی اطلاع هستند.

وی با بیان اینکه در صورت تشخیص به موقع بیماری کلیه و درمان آن می توان روند بیماری را آهسته کرد ، اظهار داشت: تشخیص زود رس مشکل کلیوی مستلزم انجام معاینات و آزمایشات پزشکی است،  چرا که فرد مبتلا به بیماری کلیوی ممکن است حتی چند سال هم علائمی  را از خود بروز ندهند.

صداقت پیشه با اشاره به اینکه عوامل متعددی موجب دامن زدن به افزایش بالای بروز بیماری های کلیوی  در کشور  شده است تاکید کرد: دیابت، فشار خون بالا، برخی از بیماری های زمینه ای، برخی از رژیم هایی غذایی نامناسب، عوامل ژنتیکی، مصرف خود سرانه برخی از داروها به ویژه مسکن ها و همچنین عوامل ناشناخته و غیر قابل کنترل از دلایل مهم بروز بیماری های کلیوی است.

وی یاد آور شد: در صورت عدم مبارزه  جدی و فراگیر در صورتیکه برای پیشگیری از بیماری های کلیوی اقدام جدی تری صورت نگیرد، این بیمار ها ممکن است در آینده نزدیک دامنگیر نظام سلامت شود.

صداقت پیشه خاطر نشان کرد: باید زمینه های لازم برای آموزش مردم در خصوص راههای پیشگیری از بیماری های کلیوی و همچنین لزوم معاینات منظم دوره ای و انجام آزمایشات منظم فراهم شود./ح
برچسب ها: کلیه ، نظام سلامت ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار