معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر گفت: فرمانداران باید در محل ستاد انتخابات روزشمار انتخابات را داشته باشند و بر اساس روزشمار حرکت کنند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،محمدحسن پرآور پیش از ظهر یکشنبه در آیین برگزاری دوره آموزشی برگزاری انتخابات در جمع معاونان سیاسی و کارشناسان فرمانداری‌های استان بوشهر با تاکید بر لزوم برگزاری انتخاباتی باشکوه اظهار داشت: مقام معظم رهبری امسال را به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری فرمودند و در واقع حماسه سیاسی پیش‌زمینه حماسه اقتصادی است.

وی افزود: امیدوار هستیم در روز 24 خرداد شاهد حضور یکپارچه و حماسی ملت در انتخابات باشیم و حماسه‌ای دیگر در کشور خلق شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر خاطرنشان کرد: ما مکلف به رعایت بی‌طرفی در انتخابات هستیم و نقش‌آفرینی ما در راستای برگزاری مطلوب و باکیفیت انتخابات است.

پرآور تصریح کرد: ما به عنوان برگزارکنندگان انتخابات باید عین قانون را اجرا کنیم و باید با رعایت بی‌طرفی برای صیانت از رای مردم اهتمام ورزیم. سلامت انتخابات امری مهم است و باید به‌دور از جناح‌بندی‌ها به وظیفه خود عمل کنیم.

امکانات لازم برای برگزاری انتخابات مهیا است

معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای انتخابات افزود: امکانات لازم برای برگزاری انتخابات پیش‌بینی شده و تمام فرمانداری‌ها آماده برگزاری انتخابات هستند.

پرآور در ادامه بر لزوم نصب روزشمار انتخابات در فرمانداری‌ها تاکید کرد و گفت: فرمانداران باید در محل ستاد انتخابات روزشمار داشته باشند و بر اساس روزشمار حرکت کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر بر اساس برنامه زمان‌بندی و بر اساس روزشمار حرکت کرده‌ایم و در اجرا، آموزش، پشتیبانی و زیرساخت‌ها و... مشکلی نداریم و امیدوار هستیم این روند تداوم داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر با مقایسه آمار شرکت‌کنندگان شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره سوم و چهارم در استان بوشهر ابراز داشت: در دوره سوم در حوزه شهری 776 نفر نامزد انتخابات در استان بوشهر شدند و در دوره چهارم 897 نفر ثبت‌نام کردند و در حوزه روستایی نیز در دوره سوم 2 هزار و 509 نفر نامزد شدند و در دوره چهارم نیز 2 هزار و 485 نفر نامزد شده‌اند.

پرآور گفت: در مجموع حوزه‌های شهری و روستایی در دوره سوم در استان بوشهر 3 هزار و 285 نفر نامزد شدند و در دوره چهارم 3 هزار و 382 نفر نامزد شده‌اند که این نشان دهنده رشد آمار شرکت‌کنندگان است.

تاکید بر حضور رسانه‌ها در مراحل مختلف برگزاری انتخابات

مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر نیز در این نشست با تقدیر از معاونت سیاسی استانداری بوشهر اظهار داشت: بحث اطلاع‌رسانی در انتخابات اهمیت زیادی دارد.

علی موذنی افزود: جریان انتخابات جریانی گسترده است و از ستاد انتخابات شهرستان‌ها می‌خواهیم اخبار و اطلاعاتی که در شهرستان‌ها می‌گذرد را به ستاد استان انتقال دهند و این مسئله در برگزاری مطلوب انتخابات تاثیر بسیار زیادی دارد.

وی اضافه کرد: استاندار تاکید زیادی بر حضور اصحاب رسانه در زمان برگزاری انتخابات دارد و انتظار داریم در شهرستان‌ها نیز تمهیداتی برای روند مطلوب اطلاع‌رسانی توسط رسانه‌ها اندیشیده شود./ک

برچسب ها: انتخابات ، مکلف ، روز شمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.