عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: تخريب آرامگاه "حجربن عدی" توسط وهابيون ريشه‌ در انديشه تکفيري آنان دارد و مسلمانان اين اعمال دژخيمانه و وحشيانه را محکوم مي‌کنند.

"آيت‌الله عباس کعبي" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در واکنش به هتک حرمت مرقد مطهر "حجربن عدي" صحابی جلیل القدر حضرت رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله و یاور باوفای حضرت امیر المؤمنین علی بن ابیطالب علیه السلام، اظهار داشت: اين مساله ريشه‌ در انديشه تکفيري دارد و مسلمانان اين اعمال دژخيمانه و وحشيانه را محکوم مي‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: به طور قطع اين گروهک تروريستي اموي و مدعي اسلام به جز خشونت، نفرت و تخريب حرفي براي گفتن ندارند و تنها قصد تخريب اسلام را دارند.

وي با تاکيد بر اينکه اين جنايتکاران به جزاي اعمال مجرمانه خود خواهند رسيد، گفت: مسلمانان با هم‌افزايي و هم‌گرايي فراتر از مذهب و وابستگي‌هاي سليقه‌اي احترام ويژه‌اي را براي بزرگان دين و مقدسات قائل هستند.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم تصريح کرد: اين اعمال جنايتکارانه نشانه اين است که آنان حتي از آرامگاه شهيد بزرگ که شاخص حق در مقابل باطل و مقاومت در برابر جريان تسليم است، واهمه دارند.

آيت‌الله کعبي افزود: اين عمل قطعا مورد توجه رژيم نامشروع صهيونيستي و آمريکا است و آنان به دنبال تشديد اختلافات مذهبي هستند؛ اين اعمال هيچ ربطي به مذاهب 4‌ گانه اهل سنت ندارد و ناشي از انديشه تاريک تکفيري و اموي است.

وي تاکيد کرد: لازم است، همه علماي اسلام، دانشگاهيان و حوزه‌هاي اهل تشيع و تسنن، وزارت‌امور خارجه، سازمان کنفرانس کشورهاي اسلامي و سازمان‌هاي بين‌المللي اين جنايت بزرگ را محکوم کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه حجت بر تکفيري‌ها تمام شده و قطعا مقاومت اسلامي سوريه بساط آنان را بر خواهد چيد، گفت: بايد جوانان مومن و متدين به صورت يکپارچه از آرامگا‌ه‌هاي مذهبي پاسداري کنند.

آيت‌الله کعبي درباره ادعاهاي مطرح شده وهابيون مبني بر تهدید وهابیون به تخریب حرم حضرت رقیه(س) و حضرت زينب(س) اظهار داشت: به لطف خداوند متعال آنان توان و شجاعت انجام چنين کاري را ندارند و مسلمانان قاطع و استوار در مقابل چنين حرکت‌هايي مي‌ايستند.

شايان ذکر است گروه‌های شورشی سوری هفته گذشته با هجوم به آرامگاه حجر بن عدی اقدام به نبش قبر این صحابه پیامبر اسلام (ص) کرده و همچنين چندي بعد گروه‌های تکفیری با تعدي به مرقد جعفر طیار در جنوب اردن اين مقبره را به آتش کشيدند.

همچنين همزمان با اعلام تعطيلي حوزه‌هاي علميه جهان شيعه در اعتراض به هتک حرمت مزار "حجر بن عدي"، يکي از عناصر وهابي گروهک تروريستي موسوم به "ارتش آزاد سوريه" با انتشار تصاوير جديدي از اين اقدام وقيحانه، تهديد کرد که بزودي مشابه همين کار را با مزار حضرت زينب(سلام الله علیها) و حضرت رقيه(سلام الله علیها) نيز انجام خواهند داد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کعبی ، خبرگان ، اهانت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار