کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری کشور گفت: مهم ترین کاری که رئیس جمهور آینده کشور باید بعد از رسیدن به این پست انجام دهد حل مشکلات اقتصادی کشور است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، یحیی آل اسحاق ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در تبریز اظهار داشت: نظام و جمهوری اسلامی فرصتی به ملت داده تا چهار سال قدرت اجرایی نظام اسلامی و نقاط ضعف و قوت ارزیابی شده و بر این اساس بر مدیریت آینده کشور سیستمی را انتخاب کنند.

وی اظهار داشت: وظیفه قانونی، شرعی و اخلاقی است که رسانه ها با کالبد شکافی این امر و فضای موجود، کار اساسی و آرمانی انجام دهند.

آل اسحاق با بیان اینکه  دهه چهارم انقلاب، دهه ویژه ای است، گفت:این دهه چه در حوزه های داخلی و چه در حوزه های خارجی دارای اهمیت بسیار فراوانی بوده که در راستای آن مردم و نظام اسلامی موظفند تا مسیر خود را برای آینده مشخص کنند.

وی ابراز داشت: مجموع نظام سلطه در زمینه های سیاسی، جغرافیایی، تاریخی و میزان نفوذ ایران در منطقه نگاه ویژه ای به جمهوری اسلامی دارد، زیرا کشور ما توانسته است با مطرح کردن مساله بیداری اسلامی منطقه را دچار تحولات عظیمی بکند.

آل اسحاق با بیان اینکه استخوان های نظام سلطه در منطقه در حال شکستن است، گفت: نظام سلطه از هر راهی استفاده می کند تا در مقابل نظام اسلامی ایران بایستد.

نامزد احتمالی یازدهمی دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دشمن با یک طرح جنگی در حوزه اقتصاد وارد گود شده است اما این تاثیر به نحوی نبوده که نظام جمهوری اسلامی را مهار کند، هرچند ما برای خنثی کردن آن هزینه های زیادی را صرف کرده ایم.

وی افزود: اگر تحریم های دشمنان در حوزه های اقتصادی کشور اثری می گذاشت هم اینک شاهد واردات و صادرات کلانی از کشور نبودیم در حالی که در سال 91، 71 میلیارد تومان واردات و 45 میلیارد صادرات از کشور انجام پذیرفته است.

آل اسحاق با بیان اینکه باید در حوزه کلان اقتصادی، رشد هشت درصدی به وقوع می پیوست، گفت: این رشد هم اکنون مثبت یا منفی یک بوده ، همچنین هم اکنون در کل کشور هشت میلیون بیکار داریم و در معادلات ارزی و تورم و سرمایه گذاری نیز دچار مشکلات عمده ای هستیم.

وی ادامه داد: در حوزه های خرد اقتصادی  در زمینه صنعت، درآمد و مسکن مهر مشکل داریم و متاسفانه 40 درصد منابع بانکی به سمت مسکن مهر رفته است.

نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در حوزه های آرمانی خوب پیش می رویم، گفت: می توانستیم با هزینه کمتر و اصلاح نوع ادبیات مانع ایران هراسی و کاسته شدن سرعت ضرر علیه کشور شویم.

آل اسحاق اظهار داشت: در این انتخابات جریاناتی وارد عرصه شده اند که می گویند می توانند هشت سال آینده کشور را اداره کنند که در این فرصت باقی مانده مردم باید با نهایت دقت و مطالعه ی گدشته ی نامزدها ، انتخاب درستی داشته باشند.

وی در پاسخ به این سئوال که رویکرد اصولگریان در این انتخابات چگونه است ، گفت: تلاش بر این است تا اصولگریان در اولین فرصت به نظر واحد برسنند و کانیزمی که قبول داریم نظر جامعتین است و اگر به خود من هم بگویند که نیا ، کنار می کشم و به رأی آنها تمکین می کنم.

وی در خصوص این سئوال که آقای رحیم مشائی وارد عرصه انتخابات می شود یا نه ، گفت: من حتی نمی توانم در مورد خود اظهار نظر کنم که می مانم یا کنار می کشم ، چه برسد به دیگران و اینکه نسبت به وی حساسیت وجود دارد باید گفت نسبت به چه کسی حساسیت وجود ندارد؛ فقط باید بگویم که اگر نظام را قبول دارید باید ساز و کارهای قانونی آن را هم قبول داشته باشید و به رأی شورای نگهبان احترام بگذارید.

حتی نمی توانم در مورد ماندن خودم در انتخابات اظهارنظر کنم

وی در خصوص ادامه ی تعهدات دولت نهم و دهم در کشور گفت: نظام جمهوری اسلامی یک مجموعه و فرآیند ادامه داری است و هر دولتی که بیاید باید متعهد به تعهدات دولت قبلی باشد؛ تنها تفاوت می تواند در نقض برنامه ها و جهت گیری آنها باشد مثلا باید طرح های نیمه تمام مسکن به پایان برسند.

آل اسحاق در خصوص هدفمند کردن یارانه ها گفت: این برنامه یک اقدام شجاعانه و ضروری بود که دولت احمدی نژاد به آن اقدام کرد؛ من در زمان خودم نسبت به اجرایی کردن آن اقدام کردم اما نتوانستم چون یارانه ها تمام بودجه ی کشور را می خورد.

وی ابراز داشت: این طرح از نظر مدیریتی ، جهت گیری ، تعادل منابع و مصارف به مشکل خورده است و لازمه ی پیشرفت کار این است که به مردم توجه بیشتری شود یعنی سهم بخش صنعت و سلامت که داده نشده ، داده شود؛ البته هدفمندی شروع خوبی داشت ولی در ادامه 45 میلیارد تومان بین مردم توضیح کردند در حالی که 20 میلیارد تومان منابع داشتند و کم آوردند.

وی در پاسخ به این سئوال که نحوه ی اجرایی کردن هدفمندی یارانه ها در دولت احتمالی چگونه خواهد بود ، گفت: یارانه ی نقدی تنها باید بر افرادی داده شود که به آن نیاز واقعی دارند اما باید بقیه یارانه ها بتواند هزینه سلامت و مشکل بیکاری را حل کند.

اصولگریان باید کاندیدای واحد به صحنه بفرستند

آل اسحاق در پاسخ به سئوال خبرنگار در مورد برنامه اصولگریان برای رقابت در انتخابات گفت: در این بین دو نظر وجود دارد ، برادران جبهه پایداری معتقدند طیف مقابل قدرت اجرایی در کشور ندارد و رقابت بین اصولگریان است ، اما ما معتقدیم اگر با این تفکر جلو برویم ، آنها از ما پیشه می گیرند و اصولگریان باید کاندیدای واحد به صحنه بفرستند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا به نفع کسی کنار می کشید ، گفت: من فقط به نفع کاندیدای مورد نظر جامعتین کنار می روم./ک

برچسب ها: اقتصادی ، کشور ، نماینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.