نویسنده‌ی کتاب برنده‌ی جایزه "پروین اعتصامی‌" از محدودیت حصار‌آلود آثار زنان در سال های اخیر شکایت کرد و این کتاب را شاخصی‌ برای آزادی زنان دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه ی ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در مراسم نقد و بررسی کتاب "شهریور هزار و سیصد و نمی‌دانم چند‌" برنده‌ی کتاب جایزه "پروین اعتصامی‌" در غرفه‌ی دیدار بیست‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران "طلا ‌نژادحسن" نویسنده این اثر ضمن ارائه توضیحاتی گفت: اقدام مهمی کردن در این اثر ایجاد تفاوت‌هایی در نوع نثرش‌ بود.


وی ادامه داد: این کتاب دو بخش عمده دارد که تمامی آن حاصل تجربه‌ی سالها نوشتن و نقد من و قضاوتهایم‌ از جشنواره‌ها بود.
نژاد‌حسن در رابطه با محدودیت در آثار زنان تصریح کرد: با مروری در چند سال اخیر مشاهده می کنیم که آثار و ادبیات داستانی زنان خودش را در زیر سقف‌های ناپیدا محدود کرده و از این محدوده‌ی حصار‌آلود بیرون نیامده است.
وی افزود: این جریان اصلا خوب نیست چرا که باید زنان در عرصه‌ی اجتماعی و تاریخی آورده شوند و یک سری چالش‌ها که آنها را در چهارچوب قرار می‌دهد را پشت سر گذارند.
در پایان یکی از منتقدان حاضر به نمایندگی از بقیه‌ی منتقدان در رابطه با برجستگی این اثر اظهار کرد: این کتاب جز بهترین آثار تکنیکی است و تمام ویژگی‌های یک اثر برجسته را در خود دارد و یکی از اصول بارز در این اثر مدیریتی است که به سرعت نشر اعمال می شود./ص
برچسب ها: نژاد ، حسن ، پروین ، اعتصامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار