رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرایان گفت: تاکنون 73 گونه کل و بز در منطقه سرایان شناسایی شده است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ عبدالله اسدی‌برون با بیان اینکه آسیب به محیط زیست سبب آسیب‌های جبران‌ناپذیری به زنجیره حیات می‌شود، اظهار کرد: برای حفاظت از زنجیره حیات در طبیعت محیط‌بانان فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر چهار محیط‌بان برای حفاظت محیط زیست در سرایان فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرایان از وجود یک منطقه حفاظت شده در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: منطقه کمر سرخ تنها منطقه حفاظت شده در این شهرستان است که در آن فعالیت داریم.

اسدی‌برون با اشاره به اینکه منطقه شکار ممنوع سه قلعه در دشت سه قلعه به تهران برای تصویب معرفی شده است، اضافه کرد: این منطقه دارای معادن از جمله خاک بنتونیت است.

وی اذعان داشت: گونه راسو در این شهرستان در حال انقراض قرار گرفته است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرایان، گونه‌های شاخص جانوری این شهرستان را قوچ و میش اوریال دانست و افزود: تاکنون 325 گونه از آنها در این منطقه شناسایی شده است.

اسدی‌برون متذکر شد: همچنین تاکنون 73گونه کل و بز در منطقه سرایان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه شکار کبک به سبب خشکسالی‌های پی در پی چند سال است که ممنوع شده است، یادآور شد: آبان‌ماه هر سال فصل شکار این پرنده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرایان از دستگیری دو متخلف شکار کبک در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: این متخلفان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی این شهرستان فرستاده شدند.

اسدی‌برون گفت: شکارچیان باید دارای سلاح‌های مجوزدار و همچنین صلاحیت برای شکار باشند.

وی با اشاره به گونه‌های پستاندار در سرایان ادامه داد: گرگ، گربه وحشی، خفاش، خارپشت، جربیل، پایکا و تشی از جمله پستاندارانی هستند که در منطقه سرایان زندگی می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرایان در پایان با بیان اینکه منطقه حفاظت شده کمر سرخ سرایان دارای 5 هزار و 283 هکتار است، خاطرنشان کرد: آب دوست، پونه، گزمه، بید، بارهنگ، پده، نسترن وحشی، گز، نی و شیرین بیان از مهم‌ترین گونه‌های گیاهی این منطقه محسوب می‌شوند./س

برچسب ها: شناسایی ، بز وحشی ، سرایان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.