كريمي صارمي ضمن توصیه به مسؤولان فرهنگی سازمان‌ها در مورد برافراشتن پرچم در نهادها و موسسات دولتي و غيردولتي گفت:در هر کشوری همراه با خواندن سرود ملی، پرچم نیز به اهتزاز درمی‌آید

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علیرضا کریمی‌صارمی در گفت‌وگو با ستاد خبری جشنواره پرچم، با اعتقاد به اينكه جشنواره‌های موضوعی در ایجاد نگاه مثبت نسبت به هويت ملي و اسلامي ـ ايراني مؤثر است، اظهار داشت: برای شکل‌گیری این نگاه مثبت به عواملی چون سطح برگزاری، سطح اطلاع‌رسانی و تبلیغات و نحوه بازتاب‌ اخبار جشنواره نيازمنديم.
 وی با تأکید به لزوم تبلیغات و اطلاع‌رسانی برای جشنواره‌ها افزود: این جشنواره اگر قرار باشد،‌ مانند برخی جشنواره‌ها درون‌سازمانی باشد، مردم از آن بی‌خبر باشند و نتوانند از نزدیک آثار را مشاهده كنند، در نهایت از نتايج مثبت آن و همينطور حضور پرشور مردم خبري نخواهد بود.
 
وی به نقش مسؤولان فرهنگیِ کشورها در تبیین اهمیت پرچم اشاره کرد و بیان داشت: درصورتي كه فرهنگ سازي صحيحي براي افراد جامعه صورت گيرد و اين فرهنگ سازي منتهي به اين شود كه کسی برگِ پرچمی را روی زمین دید و آن را بااحترام برداشت، می‌توانیم بگوییم در نحوه فرهنگ سازي در اين زمينه موفق بوده ايم.
 
صارمی درباره نقش عکاسی در به‌تصویرکشیدن پرچم به عنوان نماد بصری و مفهومیِ حیات اجتماعی تصریح کرد: عكاس به عنوان يك هنرمند انديشمند بايد اطلاعات صحيحي از پرچم داشته باشد تا آن را به عنوان يك عنصر بصري در جامعه به زيبايي به تصوير بكشد، بنابراين بايد در عكاس اين درك ايجاد شود كه پرچم نماد شوكت ، قدرت ، صلابت و توانمندي يك كشور است. پس از آن عکاس می‌تواند عکسی بیافریند که مردم را به فکر وادار کند.
 
مدرس دانشگاه و مدیرگروه رشته «عکاسی خبریِ دانشکده خبر» ضمن توصیه به مسؤولان فرهنگی سازمان‌ها در مورد برافراشتن پرچم در سازمان و دقت در تعویض به‌موقع پرچم‌های قدیمی به بیان خاطره‌ای در این باره پرداخت و گفت: چند سال پیش خاطرم است که پرچمی در یک نشست خبری در وزارتخانه‌ای سروته نصب شده بود. پس از آن با روابط عمومی مربوطه تماس گرفتم و اين موضوع را متذكر شدم. این ها مسائلی اند که باید در موردشان بحث و بررسی و سپس برنامه‌ریزی شود.
 
علیرضا كريمي صارمي بنیان گذار و رئیس آژانس عکس ایران تاکنون در تعداد بسیاری نمایشگاه عکس به صورت انفرادی شرکت داشته است. يازده سال مدیریت جشنواره های سینمای جوان، دبیر چندین دوره جشنواره عکس از جمله جشنواره عکس امام رضا(ع)، جشنواره عکس فرهنگ ایران زمین، نمایشگاه عکس بام شکسته بم، نمایشگاه بزرگ عکس لشکریان محمد رسول الله، ، داوری بیش از 80 جشنواره و مسابقات عکاسی را برعهده داشته است، وي  مؤلف مقالات متعدد در زمینه عکاسی، عکاس برگزیده ایرانی در بخش فرهنگ مسابقه جهانی، عضو شورای سیاستگذاری یازدهمین دوسالانه ملی عکس ایران شمار می‌رود.
 گفتنی است نخستین جشنواره پرچم که در سه رشته عکس ، پوستر و نقاشی کودک و نوجوان به همت سازمان فرهنگی- هنری، مدیریت فرهنگی منطقه 5 و فرهنگ سرای فردوس برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره تا سوم خرداد ماه همزمان با آزادی خرمشهر فرصت دارند تا آثار خود را به نشانی تهران، فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات، فرهنگسرای فروس، دبیرخانه  جشنواره پرچم ارسال نمایندو یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 44031160 تماس بگیرند./ي2
برچسب ها: عکس ، سرود ملی ، جشنواره ، پرچم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.