نامزد حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی با درک ضرورت برون سپاری وظایف دولت در اقتصاد و تولید ، تا کنون فقط حرف و شعار اقتصاد آزاد و حمایت از بخش خصوصی را داشته ایم اما گامی موثر برای این موضوع برداشته نشده است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران، یحیی آل اسحاق شامگاه یکشنبه در جمع فعالان اقتصادی استان در محل اتاق بازرگانی تبریز با بیان این مطلب ابراز داشت: دولت باید دست از اقتصاد بردارد و اجازه دهد تا بخش خصوصی با فراغ بال در جبهه اقتصادی حضور یابد نه اینکه با دولتی دانستن اقتصاد موجب کندی کار تولید شود.

وی اظهار کرد: اگر این اتفاق بیفتد هنگامی که پنجره ای از اقتصاد از سوی دشمن به روی ما بسته می شود تجار و تولیدکنندگان ما پنجره های متعدد را به روی کشور خواهند گشود.

آل اسحاق با تاکید بر اینکه اتاق های بازرگانی و صنعت و معدن استانها بهترین مکان برای پویایی اقتصاد کشور هستند ادامه داد: اگر این فضا شناخته شود می توانیم اقتصاد را سامان دهیم کما اینکه اکنون با اراده اقتصادیون کشور این بحث از حاشیه به متن آمده و دولتها سعی در استفاده از تجارب این بخش دارند.

نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور در ادامه گفت: داشتن کشوری مقتدر در سایه استفاده از اهرم های اقتصادی برای اهداف سیاسی و بالعکس است و اتاق های بازرگانی باید برای تدوین دیپلماسی اقتصادی کشور نهایت مشارکت را داشته باشند.

آل اسحاق با تاکید بر اینکه در بالقوه های اقتصادی وضع کشور بسیار خوب است گفت: این توان نیز به یک خیزش نیاز دارد ما منابع مادی و انسانی کار را داریم اما اراده ای که این خیزش را ایجاد کند تاکنون دیده نشده است .

وی ادامه داد: کارخانه در کشور داریم اما با یک سوم ظرفیت فعالیت می کند ، در مقابل نیروی کار تحصیلکرده و جوانی نیز داریم که اگر مورد استفاده قرار نگیرند انرژی خود را از دست خواهند داد.

آل اسحاق اصلاح وضع اقتصادی را منوط به داشتن الزاماتی عنوان کرد که نخستین آن روابط خارجی است و اضافه کرد: دنیای امروز مولود ارتباطات به هم تنیده ای است که همه را ناگزیر از حفظ این ارتباطات می کند و منافع همه وابسته به هم شده است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: تحریم علیه ایران پاسخ نخواهد داد چرا که منافع کسانی که آن را تحریم می کنند نیز به خطر می افتد و نتیجه این می شود که اگر قرار بر تاثیر تحریم ها بود حالا باید ما نه واردات می داشتیم نه صادرات ، این در حالیست که واحدهای تولیدی ما و بنادر و گمرکات فعال هستند.

آل اسحاق افزود: چرا باید جامعه را شبیه جعبه مدادرنگی بدانیم و فقط از یک رنگ آن استفاده کنیم و بگوییم مدیریت باید فقط در دست یک رنگ خاص باشد ، باید تعارضات داخلی به تفاهمات تبدیل شود تا از این وضعی که در آن قرار گرفته ایم بالا بیاییم.

وی تصریح کرد: تولید در وضعیت ذات الریه قرار دارد و نفسش بالا نیاید ، تا وقتی که بخش خصوصی وارد عملیاتی کردن پروژه های اقتصادی نشود این مشکل باقیست و دولت باید دست از اقتصاد بر دارد و ایجاد همدلی ، ارزشگذاری به اقتصاد و تولید کننده و کارآفرین تبدیل به فکر همه شود.

آل اسحاق تاکید کرد: اگر اقتصاد ما اصولی باشد امنیت و اقتدارمان را تضمین کرده ایم و این با ایجاد روابط در هم تنیده تجاری به ویژه در منطقه میسر می شود./ک

برچسب ها: آزاد ، نفس ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.